neděle
5. května 2024
svátek slaví Klaudie, Květnové povstání českého lidu 1945

Děti a mládež

Zlínské muzeum zve na nové hravé výstavy

ZLÍN: Dvěma vernisážemi ve čtvrtek 2. května v 17 hodin pozve Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně po krátké odmlce rovnou na dvě nové krátkodobé výstavy, které budou pro řadu návštěvníků pověstným déjà vu a návratem do dětských let.

02.05.2024
17:00
Autor článku: 
Alena Babicová

Výstava Svět hraček Baťa přibližuje jeden z produktů firmy Baťa – pryžové hračky ze sbírky Michala Widenského z pardubického Muzea technických hraček. Ty jsou s obrovským smyslem pro detail představeny mimo jiné i v dioramatech a scenériích z první republiky od baťovské prodejny přes skautský tábor až po vojenské manévry. Kolekci doplňují i kaučukové hračky z přelomu 19. a 20. století či produkce n.p. Fatra Napajedla.  

„Baťa zahájil výrobu vlastních hraček z pryže jako první v Československu. Jeho hračky si postupně získaly výsadní postavení mezi tímto druhem zboží a cílily na dětské zákazníky firmy. Hračky se zpočátku vyráběly ve Zlíně, ale v roce 1938 se jejich produkce přesunula do nedalekých Napajedel,“ uvedl historik Michal Heinrich, kurátor výstavy.

Součástí výstavy je dětský hrací koutek s retro hračkami z Fatry, kde se zabaví i ti nejmenší návštěvníci. Pro dospělé proběhnou komentované prohlídky výstavy s Michalem Widenským. Tato výstava navíc vůbec poprvé ve velkém rozsahu pamatuje na slabozraké a nevidomé návštěvníky, aby i oni odcházeli s příjemným zážitkem.

Druhá výstava Zázračné oči a ruce Ludvíka Kadlečka představí další část kolekce originálních výtvarných návrhů tohoto předního tvůrce filmového studia na Kudlově. „Ludvík Kadleček jako výtvarník spolupracoval často především s Hermínou Týrlovou, byl ale všestranným tvůrcem, později i režisérem animovaných filmů, především pro děti. K animaci využíval nejrůznější materiály, jako první použil například formelu. Byl držitelem mnoha cen a ocenění,“ představila Kadlečkovu osobnost kurátorka výstavy Hana Kuslová. Zlínské muzeum vystavilo první část kolekce ze seriálu Ferda Mravenec v roce 2022, současná výstava obsahuje 15 panelů s návrhy z večerníčků Ahoj, braček a Lienka Anulienka, které doplňují trojrozměrné sbírkové předměty - filmové scénáře a technika.

 

Více informací na www.muzeum-zlin.cz

Skupova Plzeň pozve malé i velké do světa loutek a fantazie a zahajuje předprodej

PLZEŇ: Od 12. do 16. června 2024 se uskuteční 35. ročník Skupovy Plzně, jednoho z největších loutkářských festivalů v ČR. Bilanční soutěžní přehlídka českého a slovenského profesionálního loutkového divadla se koná jednou za dva roky, a letos kromě 19 soutěžních inscenací nabízí i bohatý doprovodný program. Diváci se mohou těšit na více než čtyři desítky inspirativních domácích i zahraničních představení, tvůrčí dílny, zbrusu nový formát puppet slam, koncerty, mezinárodní setkání, výstavu vzácných indonéských loutek či celodenní sobotní program pod širým nebem s názvem Loutková Doubravka u Skupovy Plzně. Předprodej vstupenek začíná 2. května.

od 12.06.2024 do 16.06.2024
Autor článku: 
Daniela Vítová

Srdcem festivalu bude tradičně pořádající Divadlo ALFA na Rokycanské třídě, hrát se bude i na Malé scéně Divadla J. K. Tyla, v Moving Station, v Muzeu loutek a také v Habrmannově parku.

V návaznosti na tradici plzeňského loutkářství vyhlašují Skupovu Plzeň Město Plzeň, Plzeňský kraj, Sdružení profesionálních loutkářů a Divadlo ALFA.

„Město Plzeň je významným bodem na české i světové loutkářské mapě. Svou uměleckou kariéru tu zahájily takové osobnosti jako Jiří Trnka a Josef Skupa. Druhý jmenovaný zde založil první profesionální loutkové divadlo v České republice. Dnes v Plzni sídlí nejen špičkové loutkové Divadlo Alfa, ale i mnoho dalších pozoruhodných loutkářských skupin. Skupova Plzeň je přirozenou platformou českého loutkářství a je nám ctí, že můžeme tento nejstarší český festival profesionálních divadel již bezmála 60 let pořádat,“ uvedla Mgr. Eliška Bartáková, radní města Plzně pro oblast kultury a památkové péče.

Skupova Plzeň se poprvé uskutečnila v r. 1967 jako slavnostní akce k výročí Josefa Skupy. Dnes je především soutěžní přehlídkou. „V soutěži se snažíme představit tu nejinspirativnější a žánrově co nejrůznorodější tvorbu v rámci oboru, kterou je možné v Čechách a na Slovensku sledovat v období dvou let. A to v kontextu zahraničních trendů. Festival je důležitý také jako výběrová přehlídka pro dramaturgy místních, a hlavně zahraničních festivalů,“ uvedla Petra Kosová, dramaturgyně Skupovy Plzně.

O zahájení festivalu se postará společný projekt Divadla Drak Hradec Králové a Bábkového divadla Bratislava s názvem Zapsaný spolek českých a slovenských loutkářů uvádí: Kašpárek a zbojník. Domácí Divadlo ALFA bude v soutěži zastupovat inscenace Supermaňásci s klasickými českými loutkami v rolích superhrdinů. V doprovodném programu uvede ALFA maňáskovou „rakvičkárnu“ Pan Kašpar a jeho povedená rodinka. Představí se také horká novinka na motivy ukrajinských lidových pohádek O Maričce, která všechno vyzvonila. Herci a tvůrci Divadla ALFA se podíleli i na inscenaci Kytice vol. 2 v Moving Station.

V soutěži Skupovy Plzně se diváci mohou těšit na Divadlo S+H s inscenací Spejbl, Hurvínek a já, na Pětkrát kolem světa divadla Tygr v tísni (za herecký výkon Jiřího Knihy byla letos udělena Thálie), oceňovanou Pohádku pro odvážné Andreje Lygy (nominace na Thálii), Horror vacui Naivního divadla Liberec, vtipné příběhy O rastlinách, zvieratách a ľuďoch Nového divadla z Nitry, inscenaci Spaghetti

Futurista! Malého divadla z Českých Budějovic a další. V soutěži se utká celkem 19 českých a slovenských inscenací. Ceny Skupovy Plzně budou uděleny na slavnostním zakončení festivalu v neděli 16. 6. v 16 hodin ve velkém sále Divadla ALFA.

Vůbec poprvé v ČR se na festivalu představí puppet slam - nový divadelní formát ve stylu slam poetry. Puppet Slam International vznikl ve spolupráci sdružení PUPPET SLAM NEW YORK, International puppet festival Shimokitazawa Tokio a festivalu Skupova Plzeň a probíhá v USA, ČR a Japonsku. Během plzeňského kola se představí společně s českými a japonskými herci i loutkoherci z USA nebo Belgie. Celým večerem ve stylu stand up puppetry comedy provede česko-americká loutkářská dvojice Vladimír Sosna a Valerie Meiss.

Na Skupově Plzni se odehrají i tři zahraniční koprodukční inscenace GPS (Polsko), Wildfire (Chorvatsko/Izrael) a Amazonke (Slovinsko/Srbsko), které propojuje evropský projekt Connect Up!. Projekt, jehož se účastní i Divadlo ALFA, je částečně financovaný z programu Kreativní Evropa. Zaměřuje se na spolupráci v oblasti divadla pro mládež a na propojení divadelní a lektorské práce. Na festivalu bude poprvé uveden i dokumentární film o přípravě společného představení herců Divadla ALFA a mentálně postižených herců z Neratova.

V rámci doprovodného programu se představí špičkoví loutkáři ze zahraničí. Korea bude zastoupena třemi soubory - performer Lee Daeyeol uvede světově úspěšnou Show with strings, mladý soubor Culture Art Bakery FF Wang zahraje maňáskovou „rakvičkárnu“ Hong Dongji a příšera Isimi a divadlo Sangsahwa Theatre nabídne svoji Loutkovou fantazii, inscenaci, která prezentuje tradiční formy korejského loutkářství. Tchajwanský soubor Flying Group Theatre pozve na loutkový pohled do jednoho dne dvou mladých lidí v hlavním městě - Kufr z Tchaj-peje. Juan Perez Escala a skupina Single Diesel z Francie zavede v představení Kazu diváky do světa magického realismu a Stickman Darragha McLoughlina představí příběh utkaný jedním mužem, jednou tyčí a jednou televizní obrazovkou, na pomezí objektového divadla a nového cirkusu. Věhlasný nizozemský loutkář Neville Tranter přiveze své nejnovější sólové představení Ubu.

„Zahraniční program ukazuje pestrost současného oboru loutkového divadla ve světě. Velmi zajímavý je pohled do Asie, kde, zejména v Koreji a na Tchaj-wanu, loutkové divadlo velmi dobře sleduje současné trendy a vzniká zde originální mix místních kultur a globálních uměleckých směrů,“ uvedl ředitel festivalu Jakub Hora. „Naopak tradiční tvorbu wayangů představíme drobnou exkurzí do loutkového divadla Indonésie,“ doplňuje. V Mázhausu radnice na náměstí Republiky bude vystaveno 35 kusů krásných trojrozměrných loutek wayang golek z Indonésie ze soukromé sbírky teatroložky Jany Wolfové. Vstup na výstavu je zdarma.

Významným zahraničním hostem bude Richard Pickersgill, vedoucí dílny a vedoucí technologií věhlasného loutkářského studia britské společnosti Mackinnon and Saunders, které vyrobilo loutky do kultovních snímků Tima Burtona Mrtvá nevěsta, Frankenwinnie a dalších. Richard Pickersgill je hlavním tvůrcem loutek Pinocchia, první stop motion loutky na světě, animované v oscarovém filmu Pinocchio Guillerma del Tora z roku 2022. Richard Pickersgill povede v Moving Station animační masterclass. „Hosté z tohoto britského studia byli v Plzni naposledy v roce 2015, kdy v rámci EHMK 2015 přivezli loutky z filmů Mrtvá nevěsta, Bořek stavitel nebo Fantastický pan Lišák. Od té doby pracovali na nové verzi Pinocchia, která se dostala k divákům před dvěma lety a hned získala Oscara. Fanoušci loutkové animace tak opět budou mít možnost sáhnout si na skutečné hrdiny oscarových filmů v loutkové podobě,“ dodal Jakub Hora.

Po úspěchu Loutkových Slovan, které se uskutečnily při minulé Skupově Plzni, pozve nyní festival do čtvrti Doubravka, ve které sídlí i Divadlo ALFA. Ve spolupráci s Městským obvodem Plzeň 4 a městem Plzeň zve zejména rodiny s dětmi na sobotu plnou loutek pod otevřeným nebem. V Habrmannově parku se 15. 6. budou od 10.00 do 21.30 odehrávat divadelní představení, mimo jiné vystoupí plzeňské Loutkové divadlo Špalíček, soubory TEArTR RAJDO, LokVar, TUTOcirk nebo domácí ALFA. Loutkářka Valerie Meiss pozve diváky do tak trochu jiné telefonní budky. Na programu jsou i hudební a taneční vystoupení, tvůrčí loutkářské dílny a zábavné hry a soutěže. Vstup na Loutkovou Doubravku u Skupovy Plzně je zdarma. „S dovolením našich kolegů z roku 2022 jsme převzali formát Loutkových Slovan a rozhodli jsme se v naší domovské městské části realizovat krásnou akci pro rodiny s dětmi u příležitosti 100 let připojení Doubravky v Plzni,“ řekl Jakub Hora.

Workshopy a představení pro rodiče s dětmi nabídne také Muzeum loutek, kde zahraje plzeňské Divadýlko Kuba a Hafan studio z Plané.

Vstupenky na 35. Skupovu Plzeň se začnou prodávat 2. května v 9:00 prostřednictvím systému Plzeňská vstupenka.

 

Více o programu na www.skupovaplzen.cz

Projekt Malí velcí filharmonici se blíží do finále. Unikátní devadesátičlenný orchestr se ve Zlíně představí 4. 5.

ZLÍN: Orchestr s unikátním zvukem, který se podaří dát dohromady jen jednou za pár let. Ve Zlíně se blíží do finále v minulosti mimořádně úspěšný orchestrální projekt Malí velcí filharmonici. Zkušení členové orchestru Filharmonie Bohuslava Martinů (FBM) se opět ocitli v roli mentorů a nejtalentovanější žáci veřejných ZUŠ Zlínského kraje si mohli vyzkoušet dráhu profesionálního hudebníka. Společný slavnostní koncert se koná 4. 5. v 19.00 v Kongresovém centru Zlín. Akci pořádá spolek ZUŠKA?ZUŠKA! ve spolupráci s FBM a kulturním a kreativním centrem Živý Zlín.

04.05.2024
19:00
Autor článku: 
Veronika Jurčová

Do projektu je zapojeno 65 žáků a 25 filharmoniků. V tuto chvíli je za nimi náročná individuální příprava na ZUŠkách i několik společných zkoušek s filharmoniky.  

“Dramaturgie programu nabízí průřez tvorbou světových autorů, důraz však klade na českou hudbu, ale také moravskou muzikalitu a vztah k folkloru skrze skladbu Jiřího Pavlici,” popsala předsedkyně spolku ZUŠKA?ZUŠKA!  Martina Hniličková

Vedení orchestru se ujal výrazný představitel mladé generace českých dirigentů, šéfdirigent FBM Robert Kružík, laureát ceny Jiřího Bělohlávka pro umělce do třiceti let. Asistentem dirigenta bude uznávaný klavírista a pedagog Jiří Kadavý.  

„Návštěvník před sebou bude mít těleso složené z profesionálních muzikantů, kteří jsou ostřílení, vystudovaní v daném oboru, a dětí, které tímto směrem teprve kráčejí. Energie zkušeného hráče a nadšeného studenta se spojí v něco, co posluchač musí stoprocentně vnímat. Je to něco výjimečného, to se neodehrává na běžném abonentním koncertě,“ uvedl Robert Kružík.

„Tento projekt je natolik intenzivním propojením teorie s praxí, že může mít zásadní vliv na směrování i smýšlení zapojených dětí a nejen jich. Výchovné koncerty zdaleka nemohou tak zásadně vstoupit do života mladé generace, ale i jejich spolužáků, či rodin. Je to velice intenzivní a nepřenosná zkušenost,” doplňuje ředitelka Živého Zlína Jana Kubáčová.

Program třetího ročníku dá vyniknout třem sólistům ze ZUŠek ve Zlínském kraji. „Jsou to výjimeční mladí lidé, vítězové řady soutěží na národních i mezinárodních úrovních - klavíristka Julie Poláková, houslista Matouš Pospíchal a akordeonistka Julie Vajdáková,“ vyjmenovala Jana Kubáčová.

 

Program

Joseph Haydn: Koncert pro klavír a orchestr D dur, 3. věta - Julie Poláková, klavír
Édouard Lalo: Španělská symfonie pro housle a orchestr d moll, 1. věta - Matouš Pospíchal, housle
Ástor Piazzolla: Aconcagua, Koncert pro akordeon a orchestr, 1. věta - Julie Vajdáková, akordeon

Orchestrální skladby:

Jiří Pavlica: Moravský tanec – 1. Od země
Jiří Pavlica: Moravský tanec – 2. Velkomoravský
Jiří Pavlica: Moravský tanec – 3. Hanatica
Gustavo Dudamel – Marquez: Danzon N°2

Další info/předprodej vstupenek: kulturazlin.cz

Festival Kino na hranici zahájí životopisný film Jeden život s Anthonym Hopkinsem a Helenou Bonham Carter

ČESKÝ TĚŠÍN - CIEZSYN: Hlavní hrdina filmu Jeden život, označovaný někdy jako britský Schindler, zachraňoval židovské děti v Československu. Diváky netrpělivě očekávaný koprodukční historický snímek zahájí 26. ročník filmové přehlídky Kino na hranici. V Polsku bude tento snímek uveden vůbec poprvé.

od 01.05.2024 do 05.05.2024
Autor článku: 
Alexandra Vysloužilová

Jeden život vypráví skutečný příběh obyčejného člověka, který zachraňoval děti před smrtí v nacistických koncentračních táborech. Příběh o odvaze, sebeobětování a vděčnosti, jež mohou změnit svět. Britský občan Nicholas Winton zorganizoval v roce 1939 transport 669 židovských dětí z okupovaných Čech do Velké Británie. Hlavní postavu si ve filmu zahrál dvojnásobný držitel Oscara Anthony Hopkins. Vedle něj se na plátně objeví mimo jiné Helena Bonham Carter, Jonathan Pryce či Lena Olin. Uplatnili se i čeští herci Magdaléna Schmidtová, Barbora Černá, Juliana Moska, Martin Bednár, Barbora Váchová, Kateřina Kocichová a Kateřina Dias. Řadu z nich budou moci diváci potkat na festivalu osobně.

„Jsme hrdí na to, že můžeme letošní ročník Kina na hranici zahájit opravdu špičkovým snímkem – první polskou projekcí filmu Jeden život, který se téměř celý natáčel v Praze a je jedním z nejdiskutovanějších britských filmových počinů sezony,“ uvádí s nadšením polský programový ředitel našeho festivalu Łukasz Maciejewski.

„Anthony Hopkins ve filmu ztvárnil roli sira Nicholase Wintona, jemuž se občas přezdívá britský Oscar Schindler. Název filmu Jeden život je odkazem na slavnou větu z Talmudu o tom, že kdo zachrání jeden život, zachrání celý svět.“

„Dialog kultur, dějinné peripetie, vysoká umělecká hodnota – bylo nám jasné už od začátku, že vhodnější snímek pro zahájení naší přehlídky snad ani neexistuje. Kromě britských hvězd ve filmu hrají i skvělí herci z České republiky, a právě ti budou hosty projekce filmu u příležitosti zahájení Kina na hranici v těšínském Divadle Adama Mickiewicze,“ dodává Lukasz Maciejewski.

Snímek měl světovou premiéru v září na jedné z největších a nejvýznamnějších filmových událostí vůbec – na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. Promítá se již v kinech ve Velké Británii a Irsku, Francii, České republice, Itálii a Austrálii. Do polské distribuce vstoupí 31. května. 

 

26. ročník filmové přehlídky Kino na hranici se bude konat od 1. do 5. května 2024 v polském a Českém Těšíně.

 

Více informací

Web: https://www.kinonagranicy.pl/cz

Fcb: https://www.facebook.com/kinonagranicy

Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina. Takový je rok 2024 Police Symphony Orchestra

POLICE NAD METUJÍ: Mladý a dynamický symfonický orchestr Police Symphony Orchestra ve svém čtrnáctém roce existence sestoupí na okamžik z hudebních pódií na filmová plátna. Dokumentární film s názvem Velký finále mapuje tři roky života mladých lidí amatérského orchestru, jejich radosti i strasti, úspěchy i vyčerpání, ale hlavně odhodlání jít si za svými sny. Ty si nadále plní také v roce 2024, během kterého se postaví na stage festivalu Rock for People nebo pódium českého hudebního chrámu, pražského Rudolfina. Události pod taktovkou nadšenců z Police nad Metují slibují zážitky, dojetí, skvělou hudbu a energii.

Autor článku: 
Michaela Sikorová

Zlomovou událostí v dosavadní existenci Police Symphony Orchestra je letošní premiéra dokumentárního filmu Velký finále, který mapuje život orchestru v období let 2019–2022. Od oslav desátých narozenin ve vyprodané pražské Lucerně, kde se mladým hudebníkům splnil jeden ze snů, přes útlum do ticha pandemie až po Velké finále Smetanovy Litomyšle. Přijme jejich pozvání Paul McCartney a podaří se jim opravdu postavit šapitó a uspořádat benefici pro tisíce fanoušků? A jde vůbec mezi tím vším najít cestu k rovnováze mezi osobním a pracovním životem, nadšením a dospíváním? Velký finále je výpovědí o životě obyčejných mladých lidí, zapálených pro hudbu a odhodlaných plnit si své sny navzdory překážkám.

„Tento rok vnímáme jako zlomový. Do kin v létě vstoupí dokumentární film o orchestru, našem životě s ním, na jevišti i v zákulisí. Po pražské premiéře nás čekají filmové projekce s koncerty v Brně a Litomyšli. V červnu si zahrajeme na Rock for People, kde by návštěvníci symfonický orchestr asi úplně nečekali a závěr roku oslavíme koncertem v Rudolfinu. Tenhle rok je o tom, o čem je náš dokument – o plnění si snů,” říká k letošnímu programu orchestru jeho zakladatelka Petra Soukupová, která orchestr založila se svým bratrem v 15 letech. PSO mají za sebou více jak 170 koncertů, mezi nimi i několik site specific benefičních projektů, díky kterým vybrali už přes 3,2 milionu korun na benefiční účely.

Rok 2024 Police Symphony Orchestra bude plný specifických, pro symfonické orchestry nevšedních, projektů. Už na konci ledna tihle hudební nadšenci zaplnili pardubickou hokejovou enteria arenu, kam přitáhli více než 3 500 návštěvníků. Na konci dubna je čekají dva koncerty v beznadějně vyprodaném trutnovském UFFU. Na to navazuje otevíračka závěrečného dne hudebního festivalu Rock for People a poté filmová jízda: předpremiéra v domovské Polici nad Metují začátkem prázdnin, oficiální premiéra v pražském Foru Karlín 29. srpna a poté projekce spojené s koncerty v Brně a Litomyšli. „Velký finále není rozhodně film pouze o amatérském orchestru z malého města, který hraje na koncertech, pořádá benefiční akce a plní si své sny. Mnohem více dává nahlédnout do zákulisí, zachycuje, jak dění orchestru ovlivňuje osobní život jednotlivých členů, a snaží se poodkrýt, co je vlastně podstatou PSO. Díky tomu, jak blízko jsme s kamerou mohli být a co vše se během těch let událo ve společnosti, se však podařilo zachytit daleko rozsáhlejší výpověď současné mladé generace a její pohled na svět,” přibližuje film jeho režisér Dominik Kalivoda.

V souvislosti s propagací filmu a koncerty spojenými s projekcí spustí PSO v druhé polovině dubna kampaň na HitHit. „Cílem kampaně je získat finance na to, abychom mohli postavit kino na pódiu. Ani ten největší kinosál v Česku totiž nepojme všechny naše hudebníky před své promítací plátno,” říká ke kampani Petra Soukupová. Cílovou částkou je 400 000 Kč, které budou využity na zajištění kvalitního plátna, projektoru a zvukové aparatury, aby byl filmový zážitek co nejlepší.

Závěr roku se chystá Police Symphony Orchestra zakončit v pražském Rudolfinu, v prostoru, který se výrazně liší od hokejových hal i festivalových pódií. „Z Police nad Metují je to do Rudolfina 172 kilometrů a nám tahle cesta trvala 14 let. Nevynikáme sice profesionály v hráčských dovednostech, zato ale v energii a touze hrát tak, aby nás to bavilo, a překračovat hranice konvenčního pojetí symfonického orchestru. Chceme ukázat, že vytvoření intenzivního hudebního zážitku v tak symbolickém místě nemusí být výsadou profesionálních umělců, ale své místo zde má i nadšení, odvaha a svoboda. Věříme, že tohle podtrhne také speciální host, přední český raper s uměleckým pseudonymem Kato, který je tváří legendární rapové skupiny Prago Union,” přibližuje David Ostružár, dramaturg orchestru.

Novinkou je, že se sympatická mladá parta hudebníků rozhodla navázat spolupráci s oděvní etickou a ekologickou značkou On the Boat Jany Horejšové. Jsou tak zřejmě prvním českým orchestrem, který řeší nejen to, jak na pódiu vypadá, ale také původ módních kousků. Fanoušci se tak mohou těšit, že své oblíbence uvidí v neobvyklých střizích Black Tie a příroda si zase oddechne, že oděv přibližně 100 lidí projednou vzejde z recyklovaných materiálů.

Cestu PSO z koncertních sálů přes festivalová pódia a filmová plátna až po Rudolfinum mohou diváci sledovat živě u všech zmíněných příležitostí, ale také online na sociální sítích. 

 

O POLICE SYMPHONY ORCHESTRA

Sice to může být trochu zavádějící, ale jmenují se podle Police nad Metují, města se 4 000 obyvateli na okraji republiky, odkud pochází. Police Symphony Orchestra založila v roce 2010 tehdy patnáctiletá Petra Soukupová a její bratr. V roce 2022 se už tak početný orchestr rozrostl ještě o sbor, a tak teď celá hudební banda čítá na 150 mladých muzikantů, zpěváků, dobrovolníků a srdcařů. Svým mládím, troufalostí a nadšením provětrávají zažité vnímání symfonické hudby, a tak se není čemu divit, že jim někteří říkají pankáči mezi symfoniky. Hudbou rozdávají radost, sbližují a pomáhají.

Ke svým 10. narozeninám si nadělili vyprodanou Lucernu a jako první neprofesionální těleso odehráli Velké finále Smetanovy Litomyšle – rovnou s překvapením v podobě francouzské zpěvačky ZAZ, která se k nim na pódiu přidala. V roce 2022 postavili obří šapitó na broumovském letišti a do něj zasadili vlastní autorské představení a za dobu svého působení vybrali přes 3 200 000 Kč na pomoc druhým.

Do těch nejbláznivějších nápadů se s nimi vrhlo už více jak 300 umělců, srdcařů a profesionálů. Ať už je to Tomáš Klus, Barbora Poláková, Jan Cina, Vendula Příhodová, Jan Sklenář, členové Baletu Národního divadla, Divadlo Járy Cimrmana, skladatel Jan Lstibůrek, básník a textař Robin Král, Lucie Výborná nebo Loser Cirque Company.

 

WEB | www.policesymphonyorcehstra.cz

Facebook | www.facebook.com/PoliceSymphony

Instagram | www.instagram.com/policesymphony

Humanitární středisko Diakonie ČCE pořádá další ročník benefiční Dobré aukce

PRAHA: Středisko humanitární a rozvojové spolupráce Diakonie ČCE srdečně zve na již tradiční Dobrou aukci současného umění, která se koná 28. dubna 2024 od 17 hodin souběžně online i jako sálová aukce v Galerii U Betlémské kaple. Výtěžek aukce i v letošním roce podpoří vzdělávání dětí v komunitním centru v Bejrútu.

28.04.2024
17:00
Autor článku: 
Eva Kubištová

Přinášíme díla významných českých i zahraničních umělců. Obrazy, fotografie, reliéfy či silueta z pletiva pochází z Česka, Slovenska, Anglie, Uzbekistánu, Arménie, Moldavska či Ázerbájdžánu. Za všechny autory můžeme jmenovat Patrika Hábla, jehož zařadily aukční síně Christie's a Sotheby's do světového výběru nejlepších výtvarných děl 20. a 21. století, dále Mílu Fürstovou, autorku obalu Ghost Stories pro kapelu Coldplay, Vladimíra Houdka a jeho jednoznačný rukopis, Josefa Rataje, zástupce českého pop-artu či Veroniku Psotkovou, kouzelnici s pletivem a autorku anděla shlížejícího na Dlouhou ulici v Praze. Ze zahraničních umělců se zapojili například Tina Palů, Heyran Mustafayeva či Teodor Buzu. Jednotlivá díla a přehled všech autorů najdete na stránce Dobré aukce na portálu livebid.cz.

Získané finanční prostředky pomohou zajistit vzdělání dětí a dospívajících z chudých syrských a libanonských rodin v komunitním centru Tahaddi v chudinské čtvrti Hay el Gharbeh v jižní části Bejrútu. Z výtěžku dražby se například nakoupí učební pomůcky, školní potřeby a vydatné svačiny, děti pojedou na výlet do přírody či budou podpořeny odborné programy pro dospívající a v neposlední řadě také činnost jedinečného dětského pěveckého sboru.

„Komunitní centrum podporujeme již sedmým rokem a každý rok s radostí sledujeme školní úspěchy malých i velkých školáků. Věřím, že Dobrá aukce přinese další tolik potřebné finanční prostředky. Jsme rádi za každého odborného i laického sběratele, který svou investicí do obrazu nebo jiného uměleckého díla přinese naději na lepší budoucnost syrských i libanonských dětí,“ říká Kristina Ambrožová, ředitelka Humanitárního střediska Diakonie ČCE.

Součástí benefiční aukce je také předaukční výstava. Probíhá od čtvrtka 25. dubna do neděle 28. dubna (do 16 h) v Galerii U Betlémské kaple, kde si lze jednotlivá díla osobně prohlédnout a vybrat si svého favorita pro samotnou nedělní dražbu. Obrazy a jiné umělecké předměty mohou registrovaní zájemci dražit osobně nebo prostřednictvím portálu Livebid.cz v den konání aukce od 17 hodin.

Sálovou aukci letošního ročníku moderuje skvělý Radek Hrdina, moderátor rádia Kiss, šťastný otec a komik, jak uvádí na svém instagramovém účtu.

Vstup na setkání a sálovou aukci je omezen a je nutná registrace prostřednictvím online formuláře.

Vydražené finanční prostředky budou poslány na bankovní účet číslo 292949292/0300 registrované veřejné sbírky č. j. S-MHMP/177996/2013, 14. května 2013.

www.diakoniespolu.cz   

Dílna všímavosti: Ruka mine bok, slovo probudí oči, chodidlem zazní hlas. Projekt Veroniky Knytlové na hranici workshopu, performance a meditace bude mít premiéru v Meditační zahradě HAMU

PRAHA: „Může mě pozornost zaměřená k okolnímu světu přivést k sobě?” Režisérka a choreografka Veronika Knytlová se svým novým projektem zve na zážitek na pomezí performance, workshopu a meditace. Účastníci si za pomoci unikátní webové stránky mohou namíchat hudbu podle své chuti, nechat se vést hlasem autorky a pozorovat, co se začne dít. Dílna všímavosti: Ruka mine bok, slovo probudí oči, chodidlem zazní hlas bude mít premiéru v Meditační zahradě HAMU ve čtvrtek 25. dubna 2024 v 17:30.

25.04.2024
17:30
Autor článku: 
Pavla Haluzová

Dílna všímavosti navazuje na předchozí inscenaci Veroniky Knytlové, Kaleidoscope, kterou rozvíjí a koncept posouvá dál. Projekt pracuje s webovou stránku, na níž si divák může volit a libovolně přepínat mezi několika zvukovými stopami, namíchat si hudbu podle svého přání a stát se pozorovatelem svého měnícího se prožitku.

Záměrem je zapojit co nejširší spektrum lidí (věkově, národnostně, mírou předchozí zkušeností s tancem) a dát jim možnost tady a teď vznikající improvizovaný tanec provozovat, nebo ho “jen” pozorovat. Pozorovat to, jak s měnící se hudbou se radikálně mění celá žitá skutečnost včetně prožitku ze vnímání tance. Vycházíme z předpokladu, že jakýkoliv všimnutý pohyb, i sebecivilnější a sebenepatrnější, je tancem. Že choreografií může být pohyb mraků po obloze, let hmyzu, pohyb ruky, která háže kelímek do koše. Chceme, aby se účastník plně zaměřil na své tělo a okolní prostor. Dílna všímavosti může tak být pro někoho kromě performance i workshopem nebo meditací,” říká autorka.

Účastníci v průběhu "seance" mohou být s námi ve společném prostoru, nebo se mohou vydat kamkoli svým směrem. Mohou akci pojmout jako procházku a kontinuálně se pohybovat z místa ať už městem, nebo přírodou. Mohou se k akci připojit z jakéhokoli koutů planety s internetovým signálem,” dodává Knytlová.

Inscenace svou formou tematizuje možnost svobodné volby, její hranice, výhody i úskalí. Mezi řádky pojmenovává také téma manipulace. Snímá z tohoto pojmu jeho ryze negativní konotace. Ve světě tance a pohybu je fyzická manipulace často možností, jak se dostat do míst a poloh, které bychom sami bez druhých lidí nejspíš nikdy neobjevili.

Dílna všímavosti nabízí možnost stát se svědkem vznikání okamžité choreografie, jejíž pohybový slovník se rodí z jednoduchých asociačních představ dostupných nám všem. Tyto představy se postupně vtělují do pohybu, rodí se z běžných, mnohdy automatických pohybů a gest, zahušťují se, vrství a cyklí, aby se nakonec opět, i když ne snad navždy, rozplynuly v našich každodenních životech. Jednu ze zvukových stop naplňuje hlas Veroniky Knytlové, která živě účastníkům nabízí jednoduché, ale promyšlené sledy pokynů, na co zaměřit svou pozornost. Divák má tedy možnost zůstat “jen” divákem – převážně pozorovatelem, nebo naopak pojmout zážitek jako workshop. Může ale zároveň libovolně proplouvat mezi oběma rolemi tak, jak sám uzná v daném okamžiku za vhodné.

„Hlavní síla Dílny všímavosti spočívá především v její něžné citlivosti a osobní i vzájemné propojenosti v dnešním často bezohledném, uspěchaném, zrychleném světě. Akcentuje hru se všemi jejími aspekty včetně vítání omylu a chyby jako důležité a podnětné součásti života. Umožňuje intenzivní zaměřování pozornosti na moment teď. Dává prostor také pomalosti a vnímání druhých lidí, věcí, rostlin v malém výseku na našich protínajících se cestách životem bez posuzování, porovnávání a požadování. Dílna všímavosti chce být živoucím příkladem toho, že nejen vybroušená taneční technika je podmínkou vytvoření vysoce sugestivní choreografie,” doplňuje Knytlová.

Součástí performance je mezinárodní skupina studentek a studentů z Katedry nonverbálního divadla HAMU a Katedry autorské tvorby a pedagogiky DAMU, kteří se na inscenaci autorsky spolupodílejí jak pohybově, tak textově. Zvukovou složku po stránce hudební, technické i dramaturgicky zaštiťuje hudebník a sound designer Martin Tvrdý. Některé zvuky a hudbu posbíral a vytvořil Vratislav Hubička. Dramaturgicky se na projektu spolupodílela Michaela Raisová, alias Mish Rais. Tvorbu webu se zcela jedinečnými možnostmi má na starost Tomáš Javůrek

Dílna všímavosti bude mít premiéru v Meditační zahradě HAMU ve čtvrtek 25. dubna v 17:30. Je vhodná pro česky i anglicky mluvící publikum a také pro děti od šesti let. Podmínkou účasti v Dílně všímavosti je mít vlastní chytrý telefon a sluchátka.

 

Dílna všímavosti: Ruka mine bok, slovo probudí oči, chodidlem zazní hlas

25. dubna 2024, 17:30, Meditační zahrada HAMU

FB událost: https://fb.me/e/2526TEx5b

Vstupenky: https://goout.net/cs/dilna-vsimavosti/szwrfcx/ 

 

Vydechnout. Nadechnout. Zaměřit pozornost: detail akce těla člověka v prostoru. Zamlžit pohled. Rozostřit sluch. Naladit sebe. Naladit frekvenci. Slyšet. Zažít souznění s okolním prostředím, ale i rytmem svého srdce. Nechat se vést. Věnovat se pozorování obyčejných věcí: obyčejných a samozřejmých tak, že jsme se dávno odnaučili je vnímat.

Může mě pozornost zaměřená k okolnímu světu přivést k sobě?

Přijměte pozvání do Dílny všímavosti, v níž hlavní roli spolu s účinkujícími hrají keře, lavičky, ptáci, pukliny ve zdi, večerní setmění, cizí hlasy, brouci a třeba i vlastní tkaničky od bot. Pokud si to dovolíte, i vy sami. Do uší si u nás namícháte podle své chuti takovou hudbu, která naladí vaši pozornost vůči obyčejnému a přesto nečekanému, překvapivému. Zvuk povede vaše oči i celé tělo. Všechno kolem se stává choreografií, tancem, hrou. Přesným zaměřením pozornosti získáváte prostor pro rozehrání vlastní i společné imaginace.

Pro účast je nutné si přinést vlastní mobil a sluchátka.

Koncept: Veronika Knytlová
Dramaturgie: Mish Rais
Choreografie: Veronika Knytlová, Mish Rais a kol.

Sound design, dramaturgie zvuku, technické řešení: Martin Tvrdý
Tvorba webu: Tomáš Javůrek
Spolupráce na zvukových stopách: Vratislav Hubička

Performují: Neviditelné děti – uskupení studentů HAMU: Eliška Švecová, Jana Štofaniková, Kateřina Vernerová, Kristýna Koudelová, Olesya Sydorenko; studenti DAMU: Filip Novák, Magdalena Kovářová, Kateřina Urbánková, Mariale Carranza, Peter Chiang Cheng Te, Neda Taslimian

Producent: Mind Move, z. s.

Produkce a propagace: Pavla Haluzová
Podpořili: AMU, Státní fond kultury ČR, Nadace Život umělce

Zvláštní poděkování: Marie Reslová, Daniela Kolková, Jiří Beneš, Tomáš Jungwirth, Zdeněk Krajíček, Jiří Vlček

www.mindmovecz

 

Podcast Místní kultury /s Jiřím Skopalem, sbormistrem

HRADEC KRÁLOVÉ: V čele dětského pěveckého sboru Jitro stojí už od roku 1977 sbormistr Jiří Skopal, který své svěřence dovedl k mnoha domácím i mezinárodním oceněním. V podcastu Místní kultury vypravuje o práci sboru a jeho přípravných oddělení, o zážitcích ze zájezdů po Evropě, Americe a Asii i o zkušenostech s publikem, které jsou někdy opravdu překvapivé. Zatímco  návštěvníci koncertů ve Francii nebo v USA neskrývají nadšení, mnohokrát sbor odmění potleskem ve stoje a vyžadují přídavky, v Dánsku není zvykem moc tleskat. Ani Japonci si nepotrpí na přehnané ovace, ale o vystoupení projevují až nezvykle hluboký zájem, dokonce přicházejí do sálu o hodinu dřív a pečlivě studují program. Jak se děti učí zpívat v japonštině nebo v mandarínské čínštině, s jakým repertoárem vystupují a kdo je kmenovým skladatelem sboru, to všechno se dozvíte z rozhovoru s profesorem Jiřím Skopalem. A co je základem toho, aby byl sbor úspěšný? "Hlavní je to, že jsme dobrá parta, že se ve sboru všichni cítíme dobře. A pak máme takové krédo: zazpívat v domově důchodců anebo vyhrát na světové soutěži je stejně důležité."

Autor článku: 
Hana Soukupová

 

Poslouchejte nás také na:
Google Podcasts Logo Anchor.fm Logo Spotify Logo Apple Podcasts Logo Amazon Music Logo RSS Logo

Listen on Google Podcasts

Umění sebepropagace I. – Geisslers Hofcomoedianten

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Autor článku: 
ika

Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, NIPOS, který seminář „Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka“ pořádal, přislíbil, že na tento rok 2024 připraví pokračování. Jeho lektorkami opět budou doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D., vedoucí Katedry hudební produkce Hudební fakulty JAMU, a doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná, rektorka Akademie múzických umění v Praze.

 

Anketa Místní kultury – Geisslers Hofcomoedianten

Nezávislý divadelní soubor, který ve své tvorbě propojuje staré tradice s živým, současným divadlem. K barokní inspiraci přistupuje s autorskou svobodou, mísí původní s novým, vzletné s přízemním, činohru, zpěvohru, loutkohru i tanec. (Zdroj: https://vilastvanice.cz/geisslers-hofcomoedianten)

 

V jakém kraji ČR působíte?

Sídlíme v Praze, ovšem vyrážíme na zájezdy po celé ČR.
 

Kolik lidí má propagaci vaší organizace, instituce, akce na starosti? Kolik členů má „marketingový tým“? Jak si dělí práci?

Propagaci mám na starosti já, tedy jen jeden člověk. Když se něco děje, zapojuje se samozřejmě celý organizačně-produkční tým.

 

V jakém finančním rozmezí se pohybuje výše rozpočtu na marketing na daný rok

1) 50 000250 000 Kč, 2) 250 000500 000, 3) 500 000 1 mil. 4) 1 mil. a více.

Rozmezí první, tedy nejnižší.

 

Jaké jsou pro vás nejužitečnější nástroje sebepropagace? Bez přímého využití internetu? S přímým využitím internetu?

Nejvíc v propagaci využíváme on-line nástroje, máme vlastní web, sociální sítě, posíláme newslettery; mimo internet pravidelně rozesíláme tiskové zprávy, využíváme přímou propagaci v prostorách divadla a okolí.

 

Co je brandem vaší organizace? Kým chcete být? Čeho chcete dosáhnout? Jaké jsou vaše hodnoty? Kdo by měli být vaši fanoušci? Jak chcete, aby vás vnímali? Kdo je vaše konkurence a jak se můžete odlišit?

Naším brandem je současné divadlo na barokním půdorysu, které zároveň baví a poučí – tím jsme a chceme, aby nás tak vnímali fanoušci. Tímto specifickým zaměřením se odlišujeme přirozeně od konkurence. Složitější je v našem případě určení „ideálního diváka“, cílová skupina není jasně daná věkem, geograficky a jejich zájem lze také popsat spíš zeširoka – nejsou to žádní nudní intelektuálové, rádi se baví, ale zároveň je pro ně důležité poselství, rádi se vzdělají a mnohdy už také mají vlastní solidní znalosti tématu. Nemusí to nutně být ani klasický divadelní divák, spíš člověk „se zájmem o věc“.

 

Good Practictices: Představte jeden váš projekt, který byl mimořádně úspěšný svou návštěvností, prodejností, sledovaností. Proč byl úspěšnější než jiné?

Obecně nám takto každoročně fungují VILOmeniny – víkendový festival divadla pro děti. Jeho výhodou je určitě jasně daná cílová skupina, zároveň je to jednorázová a současně pravidelná událost – diváci už s ní mohou počítat, znají ji, na druhou stranu se základna nevyčerpá tak rychle, jako u pravidelných repríz.

 

Vyplatila se vám investice do kampaně? Testujete si úspěšnost svých komunikačních strategií? Jak testujete, jaké nástroje k tomu využíváte, jaké ukazatele vás zajímají, podle čeho určujete úspěšnost/neúspěšnost? Monitorujete konkurenci, jak? Pokud jste v minulosti ukončili nějaké propagační aktivity, z jakého důvodu?

V posledních letech jsme z finančních důvodů větší kampaň neměli, v případě kampaně na sociálních sítích (k turné inscenace Pudl a pudr) jsme si dělali vyhodnocení po skončení kampaně – dobře zafungovala pro samotné sociální sítě (nárust sledujících, více interakcí), hůř pak pro vlastní prodeje vstupenek na představení.

 

Sbíráte kontakty na své cílové skupiny? Jak a kde?

Ano, budujeme si mailing list (diváci, partneři, instituce).

 

Jak intenzivně využíváte sociální sítě? Jaký typ obsahu tvoříte? Kterou ze sítí vaše cílová skupina preferuje? Kde jsou fanoušci nejvíce aktivní?

Využíváme hodně intenzivně, nejvíce Facebook z hlediska pravidelné propagace jednotlivých představení a informování o novinkách (prakticky každý den), Instagram na informování o novinkách v repertoáru (menší intenzita než FB) i pravidelnou komunikaci přes stories.

 

Máte uzavřená mediální partnerství? Co z toho pro vás plyne? Jaká plnění nabízíte a co od partnerů očekáváte?

Zatím ne, ale hodně stojíme o partnerství s Českým rozhlasem. Momentálně s nimi máme jen specifickou spolupráci s Rádiem Junior, které je partnerem inscenace Alchymisti. V minulosti jsme domluvili mediální partnerství pro akce, např. Antická Štvanice s Divadelními novinami.

 

Připravujete pro své příznivce nějaké speciální akce nad rámec běžné činnosti, díky kterým si upevňujete vzájemné vztahy například soutěže, setkání s herci, akce pro děti? Je o tyto aktivity ze strany vašich cílových skupin zájem? A ten roste, klesá, drží se na stejných číslech? Máte nějaké domácí, případně zahraniční vzory?

Ano, chystáme akce k začátku sezóny, premiérám, derniérám a dalším událostem. Ty jsou pro všechny zájemce, navíc se ještě snažíme pravidelně přinést něco pro členy našeho mecenášského klubu. Zájem povětšinou je (máme celkem věrné, i když nikterak obrovské publikum), spíše než růst nebo pokles se nám objevují výkyvy podle druhu akce, dne, ročního období, náhody…

 

Myslíte si, že se vám povedlo něco, co by mohlo být inspirací i pro další píáristy? Nemusí to být celá komunikační strategie, někdy stačí drobnost, nápad, vychytávka…, které vedly ke zvýšení prodeje, sledovanosti, návštěvnosti…

Myslím, že se nám zmíněnými akcemi a pravidelným informováním o novinkách podařilo vytvořit a udržet skupinu blízkých fanoušků, kteří Geisslery sledují, pravidelně se vracejí, nenechají si ujít premiéry a na představení přijdou klidně i opakovaně, když je to spojené třeba právě s nějakou akcí/novým místem apod.

V poslední době se nám pěkně podařilo napojit se s představením Tři ženy a zamilovaný lovec, které je inspirované Petrem Brandlem, na Národní galerii. Využili jsme spolupráci u příležitosti brandlovské výstavy k získání nových diváků a rozšíření povědomí o Geisslerech (což může znít jako něco, pro co jsme nemuseli nic moc udělat, ale ve skutečnosti bylo navázání vztahů během na dlouhou trať.). Pro představu: natočili jsme krátký trailer, všechny příspěvky připravili na míru tak, aby fungovaly i na sítích galerie, navíc jsme navázali na dřívější spolupráci s kurátorkou Andreou Steckerovou, na předchozí hraní v prostorách galerie atd. Nejdéle trvalo vůbec proniknout do struktury velké organizace a najít někoho, s kým můžeme promo představení řešit. Díky tomu nás Národní galerie propagovala na svých sociálních sítích (to je přeci jen jiný dosah, než ty naše divadelní), webu a hlavně se o představení zmiňovaly lektorky na komentovaných prohlídkách. To asi mělo úplně největší účinek, některá představení byla vyprodaná během pár dnů. Tak teď už jen, aby se nově získaní diváci udrželi. (smajlík)

www.geisslers.cz

 

 

Dáme knihu dětem: Světový den knihy oslaví žáci ZŠ Broumov a Meziměstí divadlem a knížkami

BROUMOV, MEZIMĚSTÍ: 23. duben vyhlásila světová organizace UNESCO Světovým dnem knihy a autorských práv. Od roku 1995 již to není pouze den, kdy zemřel světoznámý dramatik William Shakespeare či Miguel de Cervantes y Saavedra. Nápad slavit právě toto datum má svůj původ ve španělské Katalánii, kde se v této době oslavuje svatý Jiří a každý, kdo si koupí knihu, dostane jako dárek růži. 23. dubna konají po celém světě akce s cílem zdůraznit magickou sílu knihy, která je i v době internetu schopna vytvářet most mezi generacemi i napříč kulturami a regiony. Při této příležitosti čeká na děti ze základních škol v Broumově a v Meziměstí kulturní program s názvem Dáme knihu dětem, který organizuje Svaz českých knihkupců a nakladatelů. Účastníci akce se mohou těšit na divadelní představení Neskutečná dobrodružství Florentina Flowerse hrané divadlem Čučka a na knižní seminář s překvapením.

23.04.2024
Autor článku: 
Vladana Brouková

„Podle výzkumu HarperCollins Publishers je jednoznačně potvrzeno, že „čtení pro radost je největším ukazatelem budoucího úspěchu dítěte“. Dámeknihu.cz je původně projekt webové platformy umožňující vytváření dárkových poukázek na knihy, za kterým stojí profesní sdružení knihkupců a nakladatelů, tedy Svaz českých knihkupců a nakladatelů. Jedním z naších hlavních dlouhodobých cílů je podpora dětského čtenářství. Do Broumova a Meziměstí jedeme za dětmi slavit Světový den knihy a autorských práv i proto, že v těchto velkých městech bohužel nejsou knihkupectví. Naštěstí učitelky na těchto základních školách důležitost knih a dětského čtení nepodceňují. Vezeme tedy knížky z Prahy za nimi a doufáme, že udělají radost,“ uvedla ředitelka SČKN Marcela Turečková.

Divadlo Čučka nebylo zvoleno náhodou. Tvoří ho tvůrčí dvojice složená z knihovnice Edity Vaníčkové Makosové a spisovatele Marka Tomana. „Spojuje nás zkušenost se stovkami knižních dílen, autorských čtení, literárních diskusí a vycházek, veletrhů i malotrhů a knižních křtů. A především to, že máme rádi knihy a bereme je vážně, čtenáře jakbysmet. Další oblíbená téma: podpora četby,“ uvádějí. Jejich divadélko vychází z dramatizací knih pro děti Marka Tomana.

Program akcí Dáme knihu dětem

Meziměstí

8:00 představení Neskutečná dobrodružství Florentina Flowerse, poctivého piráta ve službách madam L. (divadlo Čučka)

9:00 Knižní seminář: Rozbalování dárků a překvapení

Broumov

10:30 představení Neskutečná dobrodružství Florentina Flowerse, poctivého piráta ve službách madam L. (divadlo Čučka)

11:30 Knižní seminář: Rozbalování dárků a překvapení

 

Více o inscenaci Neskutečná dobrodružství Florentina Flowerse

Hoch z dobré rodiny se dostane na loď pirátského kapitána, který ho nutí plnit zapeklité úkoly. Jinak mu půjde o život. Pomůže mu někdo? Hra o vzájemné solidaritě i významu vzdělání. Navzdory tématu hra pro kluky i holky.

Pro děti od 9 let, 45 minut

Podle stejnojmenné knihy, vydalo nakl. Baobab s ilustracemi Magdaleny Rutové (2019), oceněno Zlatou stuhou 2020

O projektu Dámeknihu.cz

Projektem dárkové knižní poukázky Dámeknihu.cz Svaz českých knihkupců a nakladatelů připomíná, že čtení je atraktivní způsob trávení volného času a knihy jsou dárkem, který vždycky potěší. Pestrý výběr hotových poukázek na knihy s volitelnou hodnotou je na www.dameknihu.cz rozšířen o možnost kreativní tvorby poukázky s vlastním textem i obrázkem. Dárkovou knižní poukázku je možné zakoupit a věnovat v elektronické verzi nebo ji lze v papírovém provedení a třeba i v dárkovém balení nechat obdarovanému doručit až domů. Poukázku je možné uplatnit v partnerských knihkupectvích po celé České republice 12 měsíců od zakoupení.

O Svazu českých knihkupců a nakladatelů

Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) je profesní organizace knihkupců a nakladatelů, jejímž cílem je hájit společné zájmy nakladatelů, distributorů knih a knihkupců. SČKN vydává čtrnáctideník Knižní novinky
s bibliografickou přílohou, která je nejúplnějším a nejrozsáhlejším soupisem tohoto druhu v ČR. Svaz je také pořadatelem mezinárodního knižního veletrhu Svět knihy a uděluje literární Cenu Jiřího Ortena. Každý rok také publikuje Zprávu o českém knižním trhu a vydává katalog Nejlepší knihy dětem.

Oficiální web: www.dameknihu.cz

Facebook: www.facebook.com/dameknihucz

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Děti a mládež