ČESKÉ BUDĚJOVICE: Přesně před týdnem bylo v konferenčních prostorách Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicíc cítit napětí i zdravá rivalita mezi nominovanými studenty ze všech ústavů a kateder dějin umění z Čech a Moravy, kteří byli vysláni na celostátní studentskou konferenci v oboru dějin umění PARAGONE – soutěž o cenu profesora Milana Tognera, a to s nanejvýš důležitým posláním, tedy reprezentovat univerzitu, jenž navštěvují a pokud možno umístit se na stupni vítězů.
Konference proběhla za významné podpory Uměleckohistorické společnosti.
Konkurence byla opravdu veliká, ale nakonec vybrala odborná porota z dvaceti třech přednesených referátů deset příspěvků, které se podle jejího soudu vyznačují největším potenciálem pro budoucí studie na poli vědeckého výzkumu v dalších letech:
1. místo získala Anežka Kučerová z Ústavu pro dějiny umění Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za referát: Mánesův Hrobník a možnosti jeho interpretace
2. místo získala Monika Kučerová ze Semináře dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně za referát: Atrium katakomb sv. Januaria v Neapoli o 3. místo se dělí Tereza Havelková z Ústavu pro dějiny umění Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za referát: Primitivismus a mytologie v tvorbě Marka Rothka a Barnetta Newmana. Ideologický nástroj nebo spirituální lék? s Terezou Jindrovou z Katedry teorie a dějin umění Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze za referát: Neoficiální texty Petra Rezka, Jindřicha Chalupeckého a Josefa Kroutvora v období normalizace. Srovnávací studie.
Plody úspěchu sklidila i studentka z pořadatelské instituce, Ústavu estetiky a dějin umění Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích - Jana Doktorová, která se společně s se s Michalem Šelembou z Ústavu dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy v Praze podělila o 4. - 5. místo.
Organizaci příštího ročníku této soutěže převzala Ostravská univerzita.
ČR: České amatérské divadlo je světový unikát s dlouhou tradicí a tuhým kořínkem. Momentálně jej ale bohužel stejně jako jiné aktivity zastavila pandemie. Amatérské divadelní soubory (s malou pauzou) více než rok nehrají, ani nezkoušejí nové inscenace. To kromě nehmotných kulturních škod, způsobilo i škody finanční. O své příjmy přišly nejen samotné soubory, ale i stát. Kulturní průmysl (i ten neprofesionální) má svůj podíl na HDP.