pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Pamětní bankovka
© Archiv pořadatele



Výročí osvobození Plzně připomenou pamětní bankovky

PLZEŇ: Pandemie koronaviru zabránila konání letošních jubilejních Slavností svobody. Vedle online přenosu, který připravuje město jako náhradní program, si budou zájemci moci zakoupit také pamětní bankovky vydané k 75. výročí osvobození města americkou armádou. Prodej prostřednictvím emailových rezervací bude zahájen symbolicky 6. května.

06.05.2020
Autor článku: 
Helena MAŘANOVÁ

 „Když jsme na podzim zvažovali, jaké suvenýry připravit pro letošní Slavnosti svobody, nenapadlo nás, že plánovaný program bude muset být o rok odložen. Víme, že pro obyvatele Plzně a nejbližšího okolí jsou květnové oslavy výjimečným svátkem, a proto jsme rádi, že se nám i v této složité situaci podařilo dotáhnout projekt pamětních bankovek do konce. A doufáme, že případné zájemce potěší,“ uvádí Dalibor Linda, vedoucí Turistického informačního centra, které bude jediným prodejním místem.

Motiv na pamětní bankovce připomínající 75. výročí osvobození Plzně americkou armádou dokumentuje atmosféru v ulicích Plzně 6. května dopoledne, kdy nadšení Plzeňané společně s povstalci vítají posádku amerického tanku Sherman.

Vzhledem k současné situaci byla organizace Plzeň – TURISMUS nucena přistoupit ke změně způsobu prodeje. „Abychom předešli frontám a zbytečnému shromažďování lidí, připravili jsme rezervační systém. Jeho prostřednictvím bude možné si na emailu info@visitplzen.eu  rezervovat požadovaný počet bankovek. Spuštění rezervací je naplánováno na středu 6. května od 8:00 hodin. Maximální počet bankovek na osobu je patnáct. Objednávky budou vyřizovány v pořadí, v jakém došly,“ upřesňuje Dalibor Linda.

Spolu s potvrzením rezervace a referenčním číslem obdrží každý pokyny k vyzvednutí zásilky. Zájemci budou mít možnost nechat si zásilku poslat také poštou. V tomto případě bude požadována platba předem. Volný prodej odstartuje pravděpodobně až 25. května. Vše bude záviset na vývoji situace.

Cena bankovky je 80 korun za kus. Podrobná pravidla prodeje a pokyny jsou zveřejněny na webu www.visitplzen.eu. Podobně jako bankovka s motivem katedrály, která byla v prodeji na podzim, jsou také pamětní bankovky k 75. výročí osvobození Plzně vydávány v řadě Eurosuvenýru. Jejich limitovaná edice byla vytištěna v nákladu 15 tisíc kusů.

 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024