sobota
4. května 2024
svátek slaví Květoslav



Vesnice roku má své Nadšence

Nadšenci v akciObec Tučín (450 obyvatel) ležící v Olomouckém kraji na Přerovsku získala zlatou stuhu za vítězství v soutěži Vesnice roku 2009. Cena, která souvisí s dvoumilionovým příspěvkem na rozvoj, jí byla předána na slavnostním vyhlášení v sobotu 12. září v Luhačovicích. Obec zaujala už v regionálním kole soutěže mimořádnou vyvážeností ve všech hodnotících kritériích.

V minulých ročnících regionálních kol soutěže získala Modrou stuhou za činnost mládeže a Fulínovu cenu za květinovou výzdobu.

Ocenění jsou mimo jiné důkazem toho, že se v obci daří společenskému  životu. Jedním z hybatelů dění v obci je spolek s názvem Sešlost obecních nadšenců (Nadšenci).

V roce 2002 přišlo pár místních s nápadem obnovit kulturní dění v obci včetně starých tradic. Ujali se tehdy pořádání kácení máje. Pozvání na akci proběhlo trochu netradičně s průvodem masek po celé obci včetně doprovodu alegorických vozidel. Samotné kácení máje s bohatým programem a tombolou bylo zakončeno májovou veselicí. Výtěžek z akce věnovali Nadšenci obci na zakoupení skluzavky pro místní koupaliště. Ani skolená májka nepřišla nazmar a neprolétla komínem jako v dřívějších letech, ale nápady Nadšenců a šikovné ruce Martina Lukáše společně vytvořily další dětskou atrakci - houpačky.

Výčet akcí by mohl pokračovat, důležitější je však říci, že Nadšenci jsou lidé, kteří mají své povinnosti doma i v práci a problémy jako všichni ostatní, ale nijak to neubírá na jejich ochotě a snaze přispět společné věci, zachování tradic a kulturního dědictví obce.

 

Mohlo by vás také zajímat...

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

RAKOVNÍK: Celkem dvanáct zlatých keltských mincí neboli statérů pocházejících z 3. až 2. století před naším letopočtem. Tak vypadá další zlatý poklad nevyčíslitelné hodnoty objevený na Rakovnicku – oblasti, která před čtyřmi lety proslula unikátním nálezem zlatých šperků z doby stěhování národů. Zatímco mince čeká odborné posouzení a veřejnosti tak zatím zůstávají nepřístupné, šperky vykládané drahokamy je možné vidět na výstavě Záhada zlatých šperků v Muzeu T. G. M. Rakovník: prodloužena je do 30. června.

Středočeský kraj
Cestovní ruch, Instituce a kulturní zařízení, Ostatní, Vzdělávání
Co se děje
29.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: V čele dětského pěveckého sboru Jitro stojí už od roku 1977 sbormistr Jiří Skopal, který své svěřence dovedl k mnoha domácím i mezinárodním oceněním. V podcastu Místní kultury vypravuje o práci sboru a jeho přípravných oddělení, o zážitcích ze zájezdů po Evropě, Americe a Asii i o zkušenostech s publikem, které jsou někdy opravdu překvapivé. Zatímco  návštěvníci koncertů ve Francii nebo v USA neskrývají nadšení, mnohokrát sbor odmění potleskem ve stoje a vyžadují přídavky, v Dánsku není zvykem moc tleskat. Ani Japonci si nepotrpí na přehnané ovace, ale o vystoupení projevují až nezvykle hluboký zájem, dokonce přicházejí do sálu o hodinu dřív a pečlivě studují program. Jak se děti učí zpívat v japonštině nebo v mandarínské čínštině, s jakým repertoárem vystupují a kdo je kmenovým skladatelem sboru, to všechno se dozvíte z rozhovoru s profesorem Jiřím Skopalem. A co je základem toho, aby byl sbor úspěšný? "Hlavní je to, že jsme dobrá parta, že se ve sboru všichni cítíme dobře. A pak máme takové krédo: zazpívat v domově důchodců anebo vyhrát na světové soutěži je stejně důležité."

Celá ČR, Královéhradecký kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Hudba, Soutěže a festivaly
Články a komentáře
01.05.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024