KLADNO: Využití umělé inteligence v kreativní práci, produkce audio a video obsahu, lektorské dovednosti nebo řešení krizových a stresových situací. To jsou jen vybraná témata z nabídky 50 workshopů, které letos pro pracovníky kulturních a kreativních odvětví chystá Středočeská vědecká knihovna v Kladně po celém Středočeském kraji.
Vzdělávací aktivity Středočeské akademie pro kulturní a kreativní odvětví (zkráceně SAKKO) se zaměří na oblasti digitálních dovedností, finanční gramotnosti a manažerských a komunikačních kompetencí. Konat se budou od února do prosince vedle krajské knihovny v Kladně také v 5 knihovnách v Benešově, Mladé Boleslavi, Příbrami a Kutné Hoře.
Kompletní přehled workshopů s jejich termíny najdete na www.sakko.cz.
Workshopů se mohou zúčastnit jak zaměstnanci kulturních institucí, tak OSVČ. Účast na workshopech je bezplatná.
„Díky projektu dostávají lidé pracující v kultuře a kreativních odvětvích unikátní příležitost rozšířit si své znalosti a dovednosti. V loňském roce nám na kvalitu i výběr kurzů přišla velmi pozitivní zpětná vazba, proto mě těší, že jsme i letos získali finanční podporu,“ říká ředitel Středočeské vědecké knihovny Roman Hájek.
Projekt Rozvoj měkkých dovedností pracovníků v kulturním a kreativním sektoru ve Středočeském kraji II je realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury ČR a bude podpořen také z rozpočtu Středočeského kraje.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.