<p>ČR: Jakkoli by se podle vnějších znaků mohlo zdát, že stavby pro kulturní účely nejsou právě aktuální, praxe obcí ukazuje, že je tomu přesně naopak. Stavby pro kulturu tvoří nedílnou součást většiny našich sídel.</p> <p>Je lhostejné, jsou-li to stavby historické, a to ať zrekonstruované nebo takové, které měly původně jinou funkci a pro kulturu byly upraveny, nebo jsou-li to stavby nové. Po letech jakési stagnace, především v 80. a na počátku 90. let, se stavby pro kulturní funkce staly nejen oblíbeným architektonickým tématem, ale především jsou považovány za nedílné a velice důležité vybavení obce. Jsou dnes naplněny životem, zdaleka už nejen oficiálním, reprezentativním, svátečním či tvz. povinným. Jejich architektura je stejně rozmanitá, jako aktivity, jež v nich probíhají.<br />
Ve chvíli, kdy mluvíme o proměně kulturní infrastruktura po roce 1989, tak architekturu prostě nemůžeme vynechat – proměnila se v tomto oboru hodně a velmi zajímavě.</p> <p>Zdroj použitých fotografií: doc. Ing. Arch. Radomíra Sedláková, CSc.; obrázky č. 4, 5, 8 a 14 jsou z archivu soutěže Stavba roku</p> <p>Celý článek je v příloze.</p>
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.