ČR: Hlas Česka, Moravy a Slezska je opět tu. Právě startuje VII. ročník této pěvecké soutěže pro klasický zpěv, moderní zpěv i vlastní tvorbu. Po velmi úspěšném VI. ročníku je tu další příležitost pro zpěváky všech věkových kategorií. I letos v porotě zasednou známé osobnosti a pedagogové, kteří posoudí každého účastníka.
Pěvecká soutěž je jedinečná svého druhu v ČR a SR. Soutěží se totiž nejen v moderním zpěvu, ale i ve zpěvu klasickém.
Pokud navíc skládáte vlastní písně, i s nimi se můžete ukázat naší porotě, ve které zasednou zkušení a profesionální textaři, hudebníci a skladatelé.
To ale není vše! Letos vyrazí Hlas Česka za Vámi! Výběrová kola se konají v Praze, Brně, Krnově a také na Slovensku v obci Veľké Zálužie.
Do speciální kategorie se mohou přihlásit i handicapovaní soutěžící. Jejich kolo probíhá online s ohledem na míru jejich handicapu.
V porotě zasedají známí zpěváci a pedagogové, například Renata Drössler, Václav Tobrman, Sonia Edde, Yanna, Patrik Stoupa, Dominika Lukešová, Jana Šrejma Kačírková, Eliška Weissová, Daniel Poledňák, Martin Vetrák, Jaroslav Bouda, Ladislav Korbel, Juraj Čiernik a další!
Ředitelkou soutěže je operní pěvkyně Ilona Rédlová, dipl. um.
Soutěž bude vrcholit slavnostním Galakoncertem v Praze, ten se bude konat 9. 11. 2024 v nádherných prostorách Kostela sv. Šimona a Judy.
Přihlásit se můžete do 5. dubna 2024 na webu soutěže www.hlasceska.com.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.