pátek
3. května 2024
svátek slaví Alexej



Skládáme kulturní mozaiku

Vítejte, milí přátelé, na stránkách internetového časopisu, který mapuje vše, co se děje v oblasti kultury v celé ČR. Tento internetový časopis nahrazuje původní webové stránky a tištěný měsíčník Místní kultura, který bohužel koncem loňského roku, po 17 letech své existence, zanikl. V tomto prostoru se uplatní   tiskové zprávy a další informace, a to nejen o akcích, které pořádáte, ale i o ovšem mimořádném a zajímavém, co se vám podařilo a co by mohlo posloužit jako inspirace pro ostatní. Pokud patříte mezi ty, kteří mají ke kultuře co říci, oslovte nás. Hledáme glosátory a komentátory kulturního dění v místech.

Nejrychlejší a nejspolehlivější cesta k tomu, aby se vaše texty objevily na těchto stránkách, je jejich zaslání rovnou na ně. Je to podmíněno registrací ve sloupci vlevo. Další možnost je posílat je na mail redakce@mistnikultura.

Samozřejmě, že zejména v této fázi uvítáme od vás jakékoli připomínky, postřehy či náměty k nové formě časopisu, které určitě nezapadnou, protože stránky se budou vyvíjet. 

Nyní např. připravujeme prostor, určený pro projekty finančně podpořené z EU a tzv. Norských fondů s cílem umožnit jim prezentaci. Sledování projektů, jejichž realizace probíhá za finančního přispění z EU, je ale také naším hlavním tématem pro letošní rok, a pokud se o nich dovíme už v počáteční fázi, přineseme průběžně sérii článků o souvisejících těžkostech a vítězstvích, což kromě zasloužené pozornosti může pomoci ostatním v podobné situaci. Další oblastí, které letos poskytneme prioritu, je kroniky a kronikářství. Je to téma, které podle malého průzkumu mezi našimi čtenáři, zaznamenalo velmi příznivý ohlas. 

Tento prostor je členěn jednak tematicky a jednak podle krajů. Další možnost vyhledávání je podle klíčových slov. Chcete-li např. selektovat všechny zprávy z Rychnova nad Kněžnou, zadáte název města do vyhledávače.  Obsah časopisu bude tím zajímavější, čím více, zpráv se k nám dostane. Místní kultura měla od samého začátku zacíleno na ty, kteří se do kultury zapojují aktivně, ať už v rolích tvůrců, organizátorů, pořadatelů, na poli profesionálním i amatérském, v největších městech i v nejmenších vískách. Společně můžeme poskytovat kultuře propagaci, jakou si zaslouží, a které se jí ne vždy dostává. Redakce Místní kultury se o to snaží již více jak 15 let a doufá, že s internetem, jako médiem téměř neomezených možností, získává další dimenzi.

Ludmila Kučerová

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-ZAHRANIČÍ: Krátký animovaný film "Plevel" byl vybrán do oficiálního programu La Cinef na Festivalu v Cannes. Tato absolventská práce, kterou režírovala Pola Kazak a produkovaly MAUR film a Filmová akademie Miroslava Ondříčka v Písku, slibuje divákům silný vizuálně podmanivý příběh.

Celá ČR, zahraničí
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
02.05.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024