sobota
27. dubna 2024
svátek slaví Jaroslav
© NIPOS



Loučení nejen se starým rokem

Za pár dnů se rozloučíme se starýn rokem, rozloučili jsme se s ministrem kultury, a loučím se i já s funkcí šéfredaktorky Místní kultury. Od ledna se jí ujme kolegyně Mgr. Lenka Jaklová, a já při této příležitosti přeji hodně úspěchů nejen jí, ale i Místní kultuře. 

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

Časopis Místní kultura má poměrně dlouhou historii, v internetové podobě pak existuje od roku 2008. Ač bylo jeho právo na existenci občas zpochybňováno, našel si své místo v mediální sféře, a to i přesto, že neláme rekordy v návštěvnosti. Je zrcadlem těch nejryzejších kulturních aktivit, vycházejících z historických kořenů a z potřeb kulturních lidí nejen ve velkoměstech, ale i v těch nejmenších obcích a lokalitách. Zájem o Místní kulturu lze deklarovat nejen na počtu čtenářů, ale i na množství zpráv, které od všech pořadatelů, organizátorů a jiných nadšenců dostáváme. V poslední době vzniká obsah webových stránek ve větší míře právě z nich, a my za ně moc děkujeme. Jedním z cílů Místní kultury bylo totiž poskytovat mediální prostor právě těm menším, v minulosti opomíjeným akcím, projektům a nápadům. A není přímá úměra mezi lokalitou a velikostí či pozoruhodností nápadu. Příkladů je možné na našich stránkách najít hodně. Za všechny jmenuji "Celé Česko čte dětem", což je navíc nápad, který překročil hranice Česka. Dobrá zpráva je, že v poslední době se situace mění a zdravého kulturního podhoubí si začínají ve větší míře všímat i velká média. Svědčí to mimo jiné o tom, že zájem o kulturní dění není okrajový. Záhadou je, proč kultura jako taková zůstává okrajovým rezortem. Možná s novým rokem a nástupem nového ministra školství vnímání kultury dozná změny. Šance tu určitě je...

Vážení a milí čtenáři a příznivci Místní kultury (nejen té s velkým M),
přeji vám do příštího roku zdraví, pohodu a elán. 

S díky a v úctě 
Ludmila Kučerová

P.S.: Zaslechla jsem, že se kultura šíří jako epidemie, čím více ohnisek, tím lépe. Tak tedy, vy už nakažení předejte tento virus dalším a nenechte zahynout tomu, co národ posiluje a jednotlivce činí lepšími. 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024