ČESKÁ REPUBLIKA: Pokud přemýšlíte nad tím, jaká knížka by dětem mohla udělat radost pod stromečkem, tady je náš tip: Fotoobrázková publikace k dokreslování, která potěší nejen děti, ale i rodiče - MOJE. Její autorka a nakladatelka Iveta Kulhavá, absolventka ústecké Fakulty Umění a Designu, ji zdokonalovala 8 let.
Jestli máte doma prázdné stěny, možná si obrázky z této knížky budete chtít i vystavit. Také proto má knížka zajímavě řešené desky — jednoduše z nich vytvoříte rámeček. Stačí odklopit přední stranu, vložit vybraný obrázek a podle libosti ho postavit na stůl, opřít o zeď nebo pověsit. Anebo si děti můžou desky ponechat na své obrázky a celé si je pokreslit podle sebe. Také proto se knížka jmenuje MOJE.
"Nejenom typ knižních desek, ale i fakt, že všechny texty jsou na odlepovacích obláčcích, je netradiční. Stejně tak i samotné použití fotografie pro dětskou knížku. Zkuste děti sledovat, jak si s vykreslováním těchto obrázků vyhrají, nechte je skrze fotografie poznávat reálný svět. Navíc knížka skrývá i nápady, jak si podobné obrázky vyfotografovat sami, " upřesňuje autorka a nakladatelka knížky Iveta Kulhavá. Absolventka ústecké Fakulty Umění a Designu na těchto fotografických ilustracích pro děti začala pracovat už před osmi lety a staly se i tématem její absolventské práce.
Knížku MOJE během listopadu získate za speciální cenu jako poděkování za podporu projektu na HitHit www.hithit.com/cs/project/4258/hrava-fotograficka-kniha-urcena-detem-k-dokresleni-moje
A po Vánocích se můžete těšit také na hlasování, do kterého děti budou moci zaslat své vymalované obrázky. Ty nejzajímavější se dočkají své vlastní výstavy.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.