STŘEDOČESKÝ KRAJ: Středočeští radní vzali na vědomí pro letošní rok jako pilotní projekt dramaturgickou přípravu letního programu pro kulturní instituce zřizované Středočeským kraje.
„Rozhodli jsme se pro zpracování tohoto dramaturgického plánu proto, aby objekty ožily, přitáhly nové publikum a instituce přispěly k budování lokální kulturní identity regionů,“ informoval radní pro oblast kultury a památkové péče Karel Horčička (ČSSD).
adní Karel Horčička upozornil, že muzea a galerie Středočeského kraje nejsou plně vybavena zařízením pro pořádání koncertů a divadelních představení, mají menší zkušenosti s větším počtem účastníků akcí, a že místa nebo plochy pro realizaci takových programů nejsou dosud stabilizované. Zázemí pro publikum i aktéry je potřeba vyzkoušet, musíme v rámci tohoto pilotního programu ověřit, zda mají pro pořádání těchto živých kulturních akcí kapacitu, a že je vhodné je u nich pořádat, podotkl s tím, že kulturní program je připraven pro tzv. střední proud a náklady na pořádání akci uhradí Středočeský kraj. „Pro tento účel je počítáno s 1,93 milionem korun,“ sdělil radní K. Horčička.
Program začíná 22. června v Hornickém muzeu Příbram a v areálu Vysokého Chlumce muzikálem Balada pro banditu a bude končit 7. září.
Přehled akcí a další informace najdete v přiložené TZ
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.