<p>ČR: Magisterská diplomová práce, kterou najdete v příloze, je sondou do historie kulturních domů v období socialismu. Cílem práce je zmapovat období, ve kterém docházelo k budování kulturních domů, pokusit se objasnit důvody, které k těmto krokům vedly a popsat význam, účel a historický vývoj těchto objektů.</p> <p>Práce přináší analýzu současného stavu kulturních domů na Hodonínsku, jejich rozmístění, kapacitu, současnou funkci a využití. Větší část práce je zaměřena na obec Čejkovice a zdejší kulturní dům, jehož majitelem je Zemědělská a.s. Čejkovice.<br />
V praktické části jsou zpracovány zásady pro budoucí strategii kulturního domu v Čejkovicích a provedeno srovnání s obdobným zařízením ve Ždánicích, které spadá do kompetence obce.</p> <p>Fenomén kulturních domů na Hodonínsku<br />
(se zaměřením na obec Čejkovice)<br />
Magisterská diplomová práce<br />
Autorka Mgr. Marie Novotná<br />
Vedoucí práce: Ing. arch. Lea Vojtová, Ph.D.<br />
2011</p>
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz