čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
Pavla Pavlíčková Kovaříková
© Foto: https://photoshine.cz/



Dobrodružná kniha Mucošci a tajemství alchymie hledá fanoušky!

Autor článku: 
Talentovaní Umělci

ČR: Kniha Mucošci a tajemství alchymie zavede své čtenářky a čtenáře do období husitské války, kde parta dětí ze současnosti rozplétá záhadu starého pergamenu, tajemných sošek Mucošků a podivné mapy. Na své dobrodružné cestě se snaží nalézt skrytá poselství starých alchymistů a odhalit pradávný šepot stínů. Tento dobrodružný příběh je plný nejen zábavy, ale i historických faktů. Autorka Pavla Pavlíčková Kovaříková zasadila děj knihy do malebné oblasti Mladé Boleslavi a přilehlého okolí.

Značná část příběhu se odehrává u romantické zříceniny hradu Michalovice a na mladoboleslavském hradu, kde se nyní nachází muzeum. Nechybí ani Chrám sv. Víta, Karlův most, Anežský klášter či zaniklý klášter Hradiště. „Autorka je velkou milovnicí jak historie, tak dětského světa. Hrdinky a hrdinové její nové knihy si musí poradit bez pomoci moderních technologií a spolehnout se na hodnoty, které připomínají důležitost přátelství, oddanosti a čestnosti,“ upřesnila Tereza Kvapil Pokorná, zakladatelka skupiny Talentovaní Umělci, která spisovatelku podporuje. Zajímavostí také je, že autorka během tvorby knihy spolupracovala s testovací skupinou čtrnácti dětí, které jí poskytovaly zpětné vazby na příběh i názvy knižních kapitol.

Předprodej knihy Mucošci a tajemství alchymie, který potrvá ještě do 2. září letošního roku, probíhá prostřednictvím crowdfundingové kampaně online nakladatelství Pointa. Ta umožňuje, aby se veřejnost podílela na skupinovém financování a sama tím přispěla k vytvoření knihy. Vedle výhodné koupě knihy láká autorka své fanoušky i na řadu zajímavých odměn v podobě dárků s knižními postavičkami, vstupenek na strašidelné prohlídky historického podzemí Prahy nebo na ubytování v Jizerském penzionu. Nechybí ani možnost podpory dobročinnosti. Autorka totiž plánuje zaslat knihy dětem z oblasti zasažené tornádem na Moravě. K pomáhajícím aktivitám má sama blízko, působí jako dobrovolnice v domově seniorů. „Pavla Pavlíčková Kovaříková je důkazem toho, že talent zraje s věkem. Během začátků své literární tvorby se nebála čelit problémům s dyslexií, což nadané často odrazuje. Ještě před zahájením kampaně projevily zájem o nákup knihy i základní školy a kulturní instituce. Myslím, že o autorce ještě hodně uslyšíme,“ dodala Tereza Kvapil Pokorná.

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024