Skupina studentů vystoupila na obranu Ježíška (viz zprávy níže). Uspořádali happenig, sepsali petici a vyhlásili soutěž o jeho podobu. Postavili náš symbol Vánoc proti červenému obtloustlému (americkému) cizákovi, Santu Clausovi. Vše se nese v duchu pohodové recese a každý si může její smysl vyložit po svém.
Nevím, jak vás, ale mě ani náhodou nenapadlo, dát si tyto aktivity do souvislosti s odporem proti (americkému) radaru, nebo dokonce proti našemu prezidentovi, jak jsem se dočetla v jednom článku v MfDnes 18. 12. Já si snažení studentů vysvětlila tak, že jim leží na srdci zachování jedné z nejkrásnějších českých tradic.
Co mi na tom nesedí, je petice. Je určená komu? Kdo má Ježíška vrátit do českých domovů a zabouchnout dveře před Santou? Určitě není možné přičíst na vrub vlády, pokud do některých domácností Ježíšek nezavítá.
Santa je stejně mystická postava jako náš Ježíšek, jenže mnohem více komerčně zneužitá. Každoročně asistuje u reklamních masáží a u toho, když se cpou sklady, mezisklady a obchody, až po střechu zbožím. Ježíšek právě proto, že ho nelze zhmotnit, zůstává v pozadí.
Jeho čas nastává až o Štědrém večeru, kdy rozsvěcuje vánoční stromky a svíčky, zapaluje prskavky a zvoní... Čas od času přidá pod vánoční stromečky k pračkám, televizím a navigacím něco malého milého, vyrobeného vlastní rukou a s láskou zabaleného.
Zřejmě ho opět nikdo nespatří, a já bych byla pro, aby to tak zůstalo. Alespoň se nedočká podobného osudu, jako jeho příbuzný ze zámoří.
Přeji všem našim čtenářům mystické Vánoce
a do příštího roku štěstí, zdraví a pohodu
Ludmila Kučerová
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.