čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
Vizuál soutěže
© Zdroj: www.mestokralupy.cz



25. ročník soutěže SEIFERTOVY KRALUPY

KRALUPY NAD VLTAVOU: Jako jediné město ve Středočeském kraji aktivně podporuje odkaz básníka Jaroslava Seiferta, držitele Nobelovy ceny za literaturu. Festival se koná v rámci Dnů evropského kulturního dědictví. Hlavní programová část zahrnuje celorepublikovou písemnou literární soutěž, kterou vyhodnotí odborná porota. Dále pietní zastavení u hrobu J. Seiferta za přítomnosti jeho dcery Jany Seifertové – Plichtové s programem, vyhlášení vítězů dětské recitační soutěže a ocenění vítězů autorské literární soutěže.

Autor článku: 
TZ/ika

Proběhne několik programů spjatých s tvorbou a životem J. Seiferta. V doprovodném programu, který je cílený především na mladou generaci, se uskuteční autorská čtení, edukační programy. Cílem je aktivně zapojit děti a mládež na kulturním dění, rozvoj mateřského jazyka, fantazie a tvořivosti. Soutěž byla vyhlášena 15. ledna 2020.

Město Kralupy nad Vltavou vyhlašuje, na památku básníka Jaroslava Seiferta, autorskou literární soutěž v rámci 25. ročníku festivalu poezie a přednesu Seifertovy Kralupy.

Literární soutěž je určena všem občanům ČR bez omezení věku a probíhá ve dvou kategoriích:

-     14 až 18 let (dovršených do 30. 6. soutěžního roku)
-     nad 18 let bez omezení  

Do soutěže lze přihlásit jednotlivé básně i cykly. Podmínkou je zaslat maximálně 200 původních, dosud nepublikovaných, česky psaných veršů, elektronicky nebo vytištěné ve čtyřech exemplářích. Jedna z básní musí mít formu sonetu. Soutěž je anonymní, a proto práce nesmí být podepsány ani jinak označeny.

Práce zasílané poštou musí obsahovat: 

- tři neoznačené exempláře a neporušenou, zalepenou obálku, ve které bude čtvrtý exemplář se jménem, příjmením, věkem a bydlištěm. 

U  elektronických verzích je nezbytné, aby údaje byly vypsány v těle e-mailu, nikoli v přiložených básních (přílohy ve formátu doc. nebo pdf.). 

Zaslané práce se nevracejí. Uzávěrka je 31. 5. 2020.

Vítězné práce vybrané porotou budou odměněny. Vyhlášení výsledků proběhne v rámci festivalu poezie a přednesu Seifertovy Kralupy 2020.

Práce zasílejte na adresu: Městský úřad Kralupy nad Vltavou, ,,Seifertovy Kralupy“ k rukám A. Levého, Palackého nám.1, 278 01 Kralupy nad Vltavou. V případě dotazů kontaktujte: A. Levý, tel. 778 772 635, e-mail: ales.levy@mestokralupy.cz.

Zdroj: Iva Klusalová a www.mestokralupy.cz

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024