pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto



Ženy, muži a kultura

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>Žen v politice přibývá. Alespoň tak tomu je podle tiskové zprávy v komunální politice v Královéhradeckém kraji. Po loňských říjnových volbách slouží svým městům a obcím na postech starostek 99 žen, což je o 14 více než v předchozím volebním období a o téměř čtyři desítky více než před pěti lety. Doufejme, že je tomu v jiných krajích podobně, a že se jedná o trend. Žen je v politice stále málo.</p> <p>Nechci analyzovat, proč v zastupitelstvech mají většinou záležitosti finanční, rozvojové a sport na starosti muži, a ženy, pokud v politickém boji uspěly, se obvykle věnují oblasti sociální, školské a kulturní. Myslím si, že je to zčásti následkem společenského stereotypu stejně jako rozdělní úloh v rodině.<br />
Nicméně jsem přesvědčena, že více žen ve veřejné správě prospěje mimo jiné kultuře.</p> <p>Dlouhou dobu byl na všech úrovních veřejné správy v České republice finančně zvýhodňován SPORT vůči KULTUŘE. Může to být tím, co je výše řečeno, a sice, že ve správě věcí veřejných převládají muži.<br />
Jenže teď to vypadá tak, že silný tok peněz sportu neprospívá nebo mu dokonce škodí. Na podporu vyřčeného použiji jen několik aktuálních zpráv ze sportovních kruhů. Např.: V kuauze Bohemians je pravá „Bohemka“ nepravá nebo je to obráceně – zatím to nerozlousknul ani soud, a nejde o nic méně podstatného, než o peníze. Klub Slávie je beznadějně zadlužen. Sazka, která měla český sport podporovat, krachuje, sportovní hala, kterou vybudovala je nad její finanční možnosti. A Strahov – největší sportovní stadion, podle některý údajů největší na světě, chátrá. Pokud by se těch X miliard korun, které spolkla nová hala, použilo na záchranu Strahova, dostal by šanci na přežití. Nejenže by pak opět sloužil svému původnímu účelu, ale mohl se stát národní chloubou. Nyní na serveru Akce.cz najdete u stadionu hlášku: „Nevíme o žádných akcích v tomto místě“, a to je tam k dispozici asi šest regulérních fotbalových hřišť. V 90. letech se na Strahově konalo několik akcí kulturních, v současnosti už o něm není slyšet vůbec, takže zřejmě spěje ke svému konci v tichosti a bez veřejného zájmu.<br />
Kultura, do které nejde ani jedno procento z ročních státních výdajů, a už proti tomu ani nikdo neprotestuje, kvete. Alespoň já to tak vnímám. Musí sice zápasit o každou korunu, a tu pak třikrát v dlani otočit, umí ale něco, co se dnes objevuje v málokteré oblasti, a co vyjadřuje pěkné české přísloví – Hondě muziky za málo peněz. </p> <p>Pozn. autorky: Našim hokejistům na MS 2011 fandím a držím palce.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024