<p>PRAHA: U příležitosti prestižní aukce Galerie Kodl a Aukční síně Vltavín se 24. května 2015 v Paláci Žofín odehrála historicky prvá aukce výtvarného umění pro Centrum Paraple.</p> <p>Činnost a poslání Centra Paraple se napříště pevně spojuje se světem umění. Výtěžek aukčního dne předčil všechna očekávání – na pomoc vozíčkářům přibylo 769 000 korun.<br />
Charitativní část aukce sestávala z 10 dražených položek, jež zahrnovala výtvarná díla od význačných českých autorů, obrazy a grafiky mj. Josefa Čapka, Davida Saudka, Jiřího Davida, Miroslava Kolíbala, Ivana Grubera, Zdenky Reinerové nebo fotografie Miroslava Tichého a Tona Stana. Nejvýše vydraženy zde byly artefakty Zdeňka Sýkory a Ondřeje Sekory.<br />
K dosažené ceně není připočítána aukční přirážka – výtěžek aukce je tedy plně věnován na sociálně rehabilitační služby Centra Paraple, konkrétně na pomoc a podporu klientů paraplegiků, kteří se vlivem úrazu nebo nemoci ocitli na ortopedickém vozíku. </p> <p>Více v přiložené TZ.</p> <p>Vendula Kodetová<br />
manager pro vnější vztahy</p> <p>Centrum Paraple, o.p.s.<br />
Ovčárská 471, 108 00 Praha 10<br />
telefon: +420 274 001 321<br />
mobil: +420 739 244 788<br />
e-mail: kodetova@paraple.cz<br />
www.paraple.cz<br />
DMS ROK PARAPLE na tel.: 87 777</p>
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.