VSETÍN: „Braňte knihu!“ je mottem jubilejního 20. ročníku kampaně na podporu čtenářství a propagace služeb knihoven TÝDEN KNIHOVEN 2016. Do celostátní akce, kterou vyhlásil Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, se zapojí ve dnech 3. – 9. října 2016 veřejné knihovny v celé České republice. Kampaň již tradičně zahájí v pátek 30. 9. KNIHOVNICKÝ HAPPENING ve Vsetíně. Bude se konat ve znamení talentové soutěže České knihovny hledají talent.
Součástí happeningu bude udělení ceny MARK 2016 pracovníkům knihoven, případně studentům oboru ve věku do 35 let. Jednou z hlavních aktivit Týdne knihoven se stane již 6. ročník Maratonu čtení. Čtenáři a návštěvníci knihoven se na něm setkají s autory, jejichž díla byla v minulosti oceněna nebo nominována do soutěže Magnesia Litera.
Akci finančně podpořil SKIP a Čtení pomáhá.
Prestižní událostí je udělení státní ceny KNIHOVNA ROKU 2016, která oceňuje dlouhodobé zásluhy o rozvoj knihovnictví v obcích nebo mimořádný přínos k rozvoji veřejných knihovnických a informačních služeb. Cenu Knihovna roku uděluje ministr kultury České republiky.
Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR vyhlásil pro rok 2016 již posedmé soutěž o nejlepší Městskou knihovnu roku 2016. Jejím cílem je ocenit nejlepší knihovny, které jsou provozovány či zřizovány městy, a motivovat další knihovny k rozšíření a zkvalitnění veřejných knihovnických a informačních služeb.
Mezi oblíbené aktivity knihoven budou po celý týden patřit registrace zdarma, pasování prvňáčků na čtenáře, netradiční prohlídky a spousta dalších akcí s cílem zaměřit pozornost na knihovny a přilákat nové čtenáře.
Týden knihoven je mimořádnou příležitostí, jak upozornit na úlohu a přínos knihoven pro rozvoj kultury, osvěty a podporu celoživotního vzdělávání. Příznačně se k úloze knihoven vyjádřil zakladatel této akce, ředitel Knihovny Karla Dvořáčka ve Vyškově dr. Vladislav Raška: „Knihovny prostě vždy měly, mají a i v budoucnu budou mít nezastupitelné místo. Bez knihoven totiž žádná společnost nemůže dlouho existovat!“
Bližší informace na - http://www.skipcr.cz/akce-a-projekty/akce-skip/tyden-knihoven
Mgr. Roman Giebisch, Ph.D.
Národní knihovna ČR
Klementinum 190
110 00 Praha 1
Tel: +420/221 663 333
email: roman.giebisch@nkp.cz
www.nkp.cz
Více informací na - http://www.skipcr.cz/akce-a-projekty/akce-skip/tyden-knihoven
Kontakt:
Mgr. Roman Giebisch, Ph.D., NK ČR, roman.giebisch@nkp.cz , mobil: 739 614 027
Mgr. Gabriela Jarkulišová, Městská knihovna Kutná Hora, sefova@knihovna-kh.cz, tel. 327 512 079
Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, Klementinum 190, 110 01 Praha 1,
tel. +420/221663333, Mobil 739 614 027, e-mail: roman.giebisch@nkp.cz, http://skipcr.cz/
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.