čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
© Logo Středočeského kraje



Těsnější spolupráce mezi kraji

STŘEDOČESKÝ/JIHOČESKÝ KRAJ: Zástupci sousedních krajů – Jihočeského a Středočeského – se v minulých dnech sešli, aby si nastavili těsnější spolupráci v oblastech, kde je společný postup prospěšný. Jde například o dopravu, životní prostředí, cestovní ruch, kulturu, školství nebo sport.

„Výsledkem by pak měl být smluvní dokument vymezující jednotlivé oblasti, na kterých budeme spolupracovat. Máme toho společného opravdu hodně, od dálnic a silnic, přes povodí Vltavy, až třeba po památky na pomezí krajů. Jsem si jistá, že nastavení a definice konkrétních oblastí spolupráce bude ku prospěchu obou regionů,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Velký prostor dostala témata z oblasti cestovního ruchu, kde kraje plánují spolupráci hned v několika oblastech – systémové spolupráci v řízení cestovního ruchu, v oblasti společné nabídky již existujících turistických produktů a především v dosažení zlepšení kvality služeb. „V této oblasti využijeme zkušeností Jihočeského kraje a jeho turistické centrály, jejíž know-how je na vysoké úrovni,“ prohlásila středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová s tím, že vítá i projekt splavnění řeky Vltavy, která by měla být doplněna výstavbou odpovídající technické a rekreační infrastruktury. „Můžeme z toho udělat společně zajímavou oblast nejen pro tuzemské, ale i zahraniční návštěvníky. Tady je potřeba spojit síly a využít pro náš cíl různé dotační tituly. Jen tak můžeme z této lokality udělat klenot turistického ruchu nejen v našich krajích, ale i celé České republiky,“ dodala hejtmanka Jermanová. „Souhlasím s paní hejtmankou, že je třeba rozvinout cestovní ruch tak, aby byl rozložen po celé krajině,“ podpořila společný záměr hejtmanka Jihočeského kraje Ivana Stráská (ČSSD).

Hovořilo se též o obnově kulturních památek, které jsou na pomezí obou krajů a mohou mít společné využití.

Zástupci obou krajů se dohodli na tom, že smluvní zakotvení, které by mělo mít podobu Memoranda, by mělo vzniknout v co nejkratší době, aby nově nastavená spolupráce mohla nést brzy své plody. Definitivní obsah Memoranda bude předložen ke schválení Zastupitelstvům obou krajů. Středočeši budou memorandum schvalovat na svém zasedání 25. června 2018 a Jihočeši v září.

Více v přiložené TZ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024