Zastupitelstvo kraje se v listopadu 2007 rozhodlo založit organizaci na podporu cestovního ruchu – Středočeská turistická a informační služba a. s.
Jejím hlavním posláním je organizace a posílení propagace kraje jako turistické destinace. Má také pomoci s čerpáním evropských finančních prostředků pro tuto oblast a zaměří se i na přípravu tematických turistických produktů. Bude se také starat o koordinaci činnosti informačních center v kraji na základě smluvních vztahů, do sféry její působnosti spadnou i turistické webové stránky kraj či příprava a vydávání celokrajských informačních a propagačních materiálů. Plně funkční je i informační centrum Středočeského kraje, které sídlí v Praze 1, v Husově ulici č. 19 a jehož služeb využívají naši i zahraniční turisté.
[ev]
PRAHA: Ministr kultury Martin Baxa dne 16. května v Nostickém paláci předal Ceny Ministerstva kultury v oborech zájmových aktivit.
Na začátku slavnostního zahájení poděkoval všem oceněným za jejich dlouholetou neúnavnou práci na poli neprofesionálního umění a za jejich celoživotní přínos v daném oboru: „Bylo mi ctí dnes předat ceny Ministerstva kultury za neprofesionální umění, které má v České republice dlouholetou tradici a pro společnost zcela nezastupitelný význam. Všichni laureáti jsou mnohostranně talentovaní umělci a pedagogové, kteří svým dílem zanechávají hlubokou stopu ve společnosti i kultuře. Děkuji všem oceněným za jejich přínos v oblasti neprofesionálního umění, za jejich celoživotní uměleckou i pedagogickou práci a přeji jim do dalších let hodně zdraví, radosti a inspirace do další práce,“ řekl ministr Baxa.
PRAHA: Na tiskové konferenci dne 15. 5. 2024 novelu představil ministr kultury spolu s generálními řediteli České televize a Českého rozhlasu.
V loňském roce ministerstvo kultury připravilo tzv. malou novelu, která zapojuje Senát do volby rady České televize a Českého rozhlasu a přidává tak další pojistku proti ovládnutí těchto institucí. Nyní má finální podobu tzv. velká mediální novela, která zajistí stabilitu financování obou médií. Předcházela jí jednání nejen v rámci koalice, ale i s klíčovými subjekty českého mediálního trhu. Základní pilíře jsou stále stejné. Přibyla indexace poplatku v závislosti na inflaci, memoranda s veřejnoprávními médii a některé nové povinnosti pro veřejnoprávní média. Materiál nyní projedná vláda a účinnost zákona je naplánována k 1. 1. 2025.