sobota
27. dubna 2024
svátek slaví Jaroslav



S námi by zanikla i kultura

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>ČR: 21. květen vyhlásilo UNESCO Světovým dnem kulturní rozmanitosti a v mém mailu se právě v tento den objevila zpráva s názvem Zánik kultury. Obsahovala odkaz na: http://www.youtube.com/watch?…, na němž je možné zhlédnout video upozorňující na problém vymírání západních civilizací (kultur) a islamizaci světa.</p> <p>Nejde o žádnou novinku. Lidstvo to tuší nebo ví už řádku let a průběžným signálem je stárnutí populací. Nefungují nám jako zvířatům pudy pro zachování celku, a jen málo jedinců bude tak uvědomělých, že zplodí děti, jen proto, aby jeho národ nevymřel.<br />
Osoby odpovědné za celé státy dělají mrtvého brouka, ty naše myslí v horizontu, k jehož definování často používají slova „v tuto chvíli“, aniž by přemýšleli o chvíli následné. Řešení skutečně osudových záležitostí nás všech odkládají.<br />
Nutno přiznat, že něco vymyslet na povzbuzení potenciálních rodičů k tomu, aby se jimi opravdu stali a měli více jak dvě děti, je v dnešní době těžké. Ale to neznamená, že by proto měl být problém zametán pod koberec.<br />
Hrozba je to vážná, podle zprávy na YouTube velmi vážná. Když nic jiného, mělo by se o ní mluvit, popularizovat ji, aby si ji stačilo uvědomit co nejvíce lidí, a měli možnost zamyslet se, jestli to tak chtějí. Zda vážně nemohou udělat nic, aby od našich potomků (vlastních i nevlastních) odvrátili neradostné vyhlídky ma zánik národa.<br /> Jedna z věcí, která s hrozbou souvisí je také zánik kulturních projevů, protože budou chybět nositelé, nejen tradic, ale i současných kulturních projevů. Kultura zanikne s námi, a to nezvratně. </p> <p>Nakonec se ještě vrátím k tomu tematickému dni, který se Místní kultury bytostně týká. Rozmanitost na našem webu je něco, čím se pyšníme, na čem nám záleží a o co vědomě usilujeme. Už kdysi jsem naší práci přirovnala k tvorbě kulturní mozaiky, kterou každý den doplňujeme a snažíme se, aby postihla tu nekonečnou pestrost kulturních aktivit v ČR. Byla by škoda, kdyby se tohle všechno rozplynulo v kultuře jiné.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024