čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
© www.mkcr.cz



Projekt Jižní Morava čte

ČR: Projekt je zaměřen na posílení významu formování regionální identity a rozvoj vnímání knihoven jako komunikačních center a místa mezigeneračního setkávání. Současně také rozvíjí spolupráci mezi veřejnými knihovnami, školami a posiluje partnerské vztahy mezi obcemi celého Jihomoravského kraje. Jeho podstatou je podpořit u dětí a mládeže budování vztahu a identifikace se s místem, kde žijí, seznámení s historií regionu, zejména prostřednictvím orální historie starší generace.

Autor článku: 
luk

 Akce tak  vede k podpoře čtení a čtenářství, napomáhá vnímání knihoven jako míst setkávání a upevňování mezigeneračních vazeb, přispívá k posilování vztahu a prohlubování zájmu o lokální a regionální dění. Zaměřuje se na dvě tradičně nejsilnější generační skupiny návštěvníků veřejných knihoven: děti a mládež a seniory.

Realizace projektu proběhne ve třech etapách od září do prosince 2016. Ve spolupráci se školami bude na začátku školního roku v šedesáti zapojených knihovnách na území celého Jihomoravského kraje vyhlášena literární soutěž na téma Mýty a legendy mého kraje spolu s veřejným čtením s tématy regionální a lokální historie s mezigeneračním přesahem.

Od vyhlášení soutěže až do 30. října 2016 bude možné odevzdávat soutěžní práce do místně příslušné zapojené knihovny. Soutěž je rozdělená do dvou kategorií (6 – 9 let a 10 – 18 let) a  podmínkou není registrace v knihovně.

Druhou etapu završí slavnostní vyhodnocení soutěžních prací. Jejich veřejné čtení se uskuteční při příležitosti Dne pro dětskou knihu (26. 11.), celostátní akce věnované propagaci knih pro děti a čtení. Všichni účastníci soutěže budou ve svých knihovnách odměněni drobnými dary.

Projekt vyvrcholí v sobotu 3. 12. 2016 v brněnském Divadle Polárka, kde se uskuteční slavnostní ocenění autorů vítězných prací. Dárkem pro vítěze bude pro každou věkovou kategorii jedno divadelní představení.

Projekt Městské knihovny Břeclav Jižní Morava čte patří svým významem a počtem zapojených knihoven mezi významný počin nadregionálního charakteru, který má ambice inspirovat svým zaměřením i knihovny za hranicemi Jihomoravského kraje.

Projekt Jižní Morava čte je financován Jihomoravským krajem.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024