pátek
20. září 2024
svátek slaví Oleg
Zeus
© Obrázek: archiv pořadatele



Podzimní hrátky přenesou děti do starobylého Řecka na horu Olymp

PRAHA: Do říše dávných mýtů, bájných hrdinů a mocných bohů láká odpoledne 17. září děti i jejich rodiče festival Podzimní hrátky. Písecká brána a její okolí na Praze 6 se promění v horu Olymp, sídlo řeckých bohů. Na návštěvníky čekají souboje gladiátorů, tvořivé, pohybové i hudební workshopy, napínavé legendy, starověká Delfská věštírna a mnoho dalšího. Program začíná ve 13:00 h a pokračuje až do 19:00 h.

Autor článku: 
jal

"Podzimní hrátky jsou taková naše srdeční záležitost, bez které bychom si září v Písecké bráně neuměli představit. Každý rok se volí pečlivě nové téma, které celému kreativnímu týmu pěkně zabrat. Příprava letošního ročníku ve znamení Bohů Olympu je jednou z nejnáročnějších, říká za pořadatele Vladana Rýdlová.

Malí i velcí návštěvníci se budou moci zúčastnit celofestivalové soutěže Cesta na Olymp, ve které si vyzkouší nejrůznější olympijské disciplíny. Soutěž bude probíhat po celou dobu trvání festivalu ve vnitřních a vnějších prostorách Písecké brány. Jednotlivé úkoly jsou určeny všem věkovým kategoriím zúčastněných dětí. Starořečtí vypravěči ze spolku Storytelling provedou světem hrdinských příběhů a legend. Děti se zaposlouchají do napínavých příběhů, ve kterých bohové odměňují i trestají lidské skutky proměnami v nestvůry, zvířata či stromy, sami také mění svou podobu, aby na zemi zůstali lidem skrytí.

Návštěvníci si budou moct prohlédnout ilustrace ke zbrusu nově vydané knížce světově proslulého malíře, ilustrátora a spisovatele Miroslava Šaška To je Řecko od nakladatelství Baobab.

Festival Podzimní hrátky v Písecké bráně již po sedmé navazuje na tradici tvůrčího dětského festivalu. Na programu se podílejí profesionální umělci a celopražské organizace, které se věnují kulturním a volnočasovým aktivitám. Děti, ale i jejich rodiče tak mohou zábavnou formou získat nové poznatky, zážitky i autentické zkušenosti z období, které se váže k festivalovému tématu.

Záštitu nad festivalem převzalo Velvyslanectví Řecké republiky a koná se za podpory MČ Prahy. Vstup je zdarma.

 

Více informací na www.facebook.com/podzimnihratky a www.podzimnihratky.cz

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024