PRAHA: Se začátkem nové divadelní sezony spustilo Národní divadlo nový filantropický projekt „Křeslo do Opery“. Po vzoru velkých západních operních a divadelních domů nabízí Národní divadlo křesla v hledišti Státní opery k patronátu.
Patronát křesel bude možný v několika kategoriích od 15 000 Kč do 100 000 Kč. Výše příspěvku odpovídá umístění křesla v hledišti a benefitům, které dárce získá jako poděkování od Národního divadla. Slavnostní otevření Státní opery po generální rekonstrukci proběhne v neděli 5. ledna 2020.
„Patroni mají příležitost spojit své jméno či jméno firmy se značkou Národního divadla,“ uvedl ředitel Národního divadla prof. MgA. Jan Burian. Na každém podpořeném sedadle bude umístěna plaketa se jménem dárce. Pro dárce jsou připraveny atraktivní benefi ty, například možnost přednostně si „své křeslo“ rezervovat na představení nebo premiéry. „Vedle Mecenášského klubu a fi remního sponzoringu jde o další možný způsob podpory první divadelní scény,“ dodává.
Veškeré informace jsou dostupné na webové stránce projektu www.kreslodoopery.cz. V interaktivním plánku hlediště si může zájemce vybrat „své křeslo“ a podpořit tak rekonstrukci Státní opery.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.