ZLÍN: Vítězný text Anonymní dramatické soutěže 2017 Identity uvede dnes v 19.00 h v Dílně v premiéře Městské divadlo Zlín. Inscenace je první ze série tří scénických čtení na téma Made in Czechia. Premiéry se zúčastní i autorka textu Barbora Hančilová.
Barbora Hančilová do názvu vložila základní téma své hry, které na mnoho způsobů prozkoumává v mozaice partnerských, manželských, rodinných i školních vztahů. „V zásadě je to hra o tom, jak mladá generace hledá sama sebe, ale k tomu musí pochopit i svou vlastní minulost a kořeny, nebo se s ní vyrovnat. Slovo identita a identifikace mají k sobě blízko,“ řekl dramaturg Vladimír Fekar, který scénická čtení pro zlínské jeviště „objevil“, a dodal:
„Můžeme díky nim pravidelně představovat současné texty. Jsou příležitostí setkat se s velmi kreativními lidmi, kteří píší a překládají, přivést je za námi do Zlína. Je to záležitost v divadle jedna z nejprchavějších a nejintenzivnějších, protože zpravidla nemá reprízy. Ty texty jako plaché volavky jen proletí Zlínem. Je krásné být u toho, když prolétají."
Hrají Markéta Kalužíková, Jana Drgová, Eva Daňková, Anna Randárová, Zdeněk Lambor, Marek Příkazký a Josef Koller. Režie Tereza Říhová.
Anonymní dramatickou soutěž každoročně vyhlašuje agentura Aura-Pont a je následovnicí 22. ročníku Ceny Alfréda Radoka.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.