pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Vizuál akce
© zdroj: www.idu.cz



IDU vyhlásil druhé kolo krátkodobé mobility GO AND SEE pro profesionály v kultuře

ČR: Rádi byste vyjeli do zahraničí rozšířit si profesní obzory a posbírat nové kontakty? Tak GO AND SEE! Institut umění – Divadelní ústav vypisuje na základě pověření Ministerstva kultury ČR dvakrát ročně v programu Krátkodobá mobilita výzvu GO AND SEE, která je určena na podporu zahraničních kontaktů v oblasti profesionálního umění. Program GO AND SEE podporuje účastníky formou příspěvku na cestu a pobyt. Uzávěrka druhého kola je již 12. září 2019.

Autor článku: 
TZ/ika

Podpoření uchazeči mohou vycestovat na odborné konference, semináře, workshopy, zasedání mezinárodních networků nebo jako pozorovatelé na festivaly, přehlídky, výstavy, veletrhy a další odborné akce.

GO AND SEE vyplňuje chybějící druh podpory mezinárodní spolupráce v oblasti profesionálního umění. Smyslem má být především navázání kontaktů a samotný profesní růst účastníka a současně posílení exportu českého umění do zahraničí,” říká koordinátor programu Pavel Štorek. Českým profesionálům v umění se tak otevírá možnost navázat přeshraniční spolupráci i získat nové obzory,  které jim mohou pomoci v profesním růstu. Inspiraci načerpanou skrze program GO AND SEE účastníci zužitkovávají ke zkvalitnění tuzemské kulturní scény,” doplňuje Štorek.

Obšírnost spektra podpory dokládá výčet oborů, ze kterých se mohou žadatelé do programu hlásit.  Výzva pokrývá divadlo, tanec, nový cirkus, hudbu, literaturu, výtvarné umění, design, architekturu i kulturní management. Zahraniční cesta musí mít charakter účasti na prestižní akci v zahraničí a měla by mít nekomerční charakter. V předchozích výzvách byly podpořeny výjezdy na kurátorské konference či taneční, hudební i divadelní festivaly, a to na několika kontinentech. V loňském roce bylo podpořeno téměř sto uchazečů. Na výběrové řízení pro rok 2019 je vyčleněna celková částka ve výši 1 300 000 Kč.

Uzávěrka pro druhé kolo je již 12. 09. 2019!

Více informací a kompletní podmínky programu naleznete na: http://bit.ly/GOandSEE2

Hlásit se můžete prostřednictvím formuláře zde: http://bit.ly/GOandSEEformulář2

Zdroj: Barbora Jermanová, Institut umění — Divadelní ústav, www.idu.cz

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024