středa
17. října 2018
Svátek slaví: Hedvika



HitHit plní sny aneb Jak financovat dobré nápady

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

Způsobů, jak opatřit peníze na ziskový i neziskový projekt, je více. Ovšem řekněme si, že Ti, kteří to dokázali, se museli obrnit trpělivostí a potřebovali disponovat časem; obcházet radnice, sponzory a ucházet se o nejrůznější dotace, vydá na jeden pracovní úvazek. Pořadatelé (nositelé projektu) často musí počítat s tím, že náklady zaplatí ze svého.

„Za vodu“ se dostali ti, kteří pořádali akci už poněkolikáté a úspěšně. Pak už měli větší šanci sehnat sponzory, kterým měli co prezentovat a nabídnout. Ale organizátoři, kteří začínají, to mají stále těžké, i když teorii, jak sehnat peníze, si už osvojili. Mimo jiné musí počítat s tím, že na pokrytí všech nákladů sáhnou do své vlastní kapsy.
V poslední době se naskytuje možnost z oblasti crowdfundingu, tedy zjednodušeně řečeno hromadného financování podobného sbírce. Ovšem forma, o které je řeč, se od ní liší tím, že se na projekt musí vybrat cílová částka. Pokud se to nepodaří, nedostane žadatel nic, a již vybrané částky se vrátí dárcům. Důvod je jednoduchý – chrání se tím všichni zúčastnění. Žadatele o příspěvky to nutí nastavovat si reálné cíle a motivuje je to k co největší mobilizaci komunity. Jejich fanoušci zase mají jistotu, že na produkt, který podpořili, nebudou čekat nesmyslně dlouhou dobu. Do hry se tak dostávají jen kvalitní projekty, a jejich nositelé jsou nuceni vytvořit takovou nabídku, která zaujme co nejvíce potenciálních dárců. A nutno dodat, že dárci jsou vždy něčím odměněni. Vedle vstupenek, CD, knih a jiných seriozních dárků, to mohou být i další nápadité ceny jako např. večeře s protagonisty, nebo takové, které vykazují smysl pro humor („v rámci projektu upatlané montérky“). A také je možné začít projekt prezentovat s dostatečným předstihem, a v případě, že to s penězi nedopadne, vůbec se do jeho realizace nepouštět.
Touto aktivitou se propojují umělci a kreativci všeho druhu s těmi, kteří je chtějí podpořit. Jedná se o novou, inspirativní formu propojení několika stran „obchodu“, při kterém jsou spokojeni všichni (samozřejmě i firma, která provozuje příslušný zprostředkova­telský web).

Hithit není jediný portál s takovým zaměřením, ale pravděpodobně první, a ještě pravděpodobněji nejúspěšnější. Existuje 2 roky, pomohl na svět 400 projektům, na které se vybralo více než 16 milionů a dvakrát byl nominován na marketingovou inspiraci roku v anketě Křišťálová lupa.
Na jeho webových stránkách najdete příměr se sbírkou na české Národní divadlo. Roli vlasteneckého tisku, který o ní šířil informace, dnes plní internet, sociální sítě, blogy, emaily. Crowdfunding, tedy hromadné financování, otevírá kreativním lidem doposud zavřené dveře. Ti se nemusí ani zaprodat, ani obcházet takzvané andělské investory.
Důležitý přitom není pouze nápad, který osloví velkou množinu případných dárců, ale stejnou váhu má i jeho prezentace, což je ale pravidlo obecné.

Zdá se mi, že je možné souhlasit s výrokem, že na HitHitu má šanci každý… A to píšu přesto, že mně se to nepovedlo.

Více zjistíte zde: www.hithit.com/…whatIsHithit

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: "Jednoho dne se mě Jack zeptal: Jakou barvu má pondělí? Cože? odpověděla jsem udiveně. Ty vidíš dny barevně?" ptala jsem se. Výchova pěti dětí může být pro většinu rodičů velkou výzvou, ale pokud jedno z dětí dostane diagnózu porucha autistického spektra, život začne být chaotičtější, emotivnější, plný fascinujících momentů s dítětem, jehož způsob myšlení je jiný. Carrie Cariello ve své knize nabízí pohled na to, jak probíhal a probíhá rodinný život v situaci, kdy jedno z dětí prožívá věci jinak.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
16.10.2018

ČR: Archeologický ústav AV ČR, Brno, v. v. i., Moravské zemské muzeum a Ústav archeologie a muzeologie FF MU pořádají soutěž Zlatý mamut, která vznikla se záměrem zvýšit motivaci k rozvoji kreativních a atraktivních popularizačních aktivit v rámci archeologické vědy.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Soutěže a festivaly
Co se děje
16.10.2018

VĚŽNICE: Cenu naděje pro živý venkov, kterou SMS ČR uděluje v rámci celostátní soutěže Vesnice roku, získala v roce 2018 obec Věžnice z Kraje Vysočina. Vítězná obec od SMS ČR obdrží finanční odměnu ve výši 100 000 Kč.

Celá ČR, Kraj Vysočina
Instituce a kulturní zařízení, Soutěže a festivaly
Co se děje
16.10.2018

ČR: Soutěž o cenu za nejlepší projekt a realizaci obnovy - Památka roku 2018 byla vyhlášena. Cena se uděluje za nejlepší projekt a realizaci obnovy - budovy nebo souboru staveb, které mají významné památkové, architektonické nebo urbanistické hodnoty a jsou nositeli specifického charakteru prostředí. 

Celá ČR
Památky, Soutěže a festivaly
Co se děje
16.10.2018