ZLÍN: Sklářka, výtvarnice, designérka Gordana, která tvoří pod značkou Gordana Glass, je autorkou i letošních cen festivalu humoru Komedy fest, který v Plzni odstartuje tuto neděli 26. května. Překrásné ceny v podobě maskota festivalu - velblouda - jsou cenným dílem, dokonce malované opravdovým zlatem!
Herečka Daniela Kolářová, herec, scénárista Zdeněk Svěrák, scénárista, dramatik a režisér Petr Kolečko i Spejbl a Hurvínek získají Cenu Komedy festu za přínos českému humoru. Už podruhé vytváří překrásná ocenění designérka Gordana, která tvoří pod značkou Gordana Glass. Svůj ateliér má sice na Slovensku, ale galerie v Praze.
„Jde o techniku taveného a lehaného skla, které je pak následně malováno opravdovým zlatem,“ prozradila výtvarnice, jejíž díla má celá řada světových osobností – od britské královny Alžběty II., přes papeže Benedikta XVI., monackého knížete Alberta II., až po americkou moderátorskou hvězdu Larryho Kinga.
„Jsme velmi rádi za spolupráci s paní Gordanou, protože je to famózní umělkyně a famózní díla. A jsme taky velice rádi, že vloni cenu z její dílny kromě Jiřiny Bohdalové mohl ještě převzít i Stanislav Zindulka. Byla to jeho nejspíš poslední cena v životě, z níž měli oba velikou radost a velmi si jí vážili,“ prozradil PR manažer Komedy festu René Kekely.
Komedy fest začne zahajovacím večerem v plzeňské Měšťanské besedě, který bude moderovat Lukáš Pavlásek. a kde se bude prezentovat i světlomalíř Alex Dowis, který kromě toho, že před lety prošel televizní show Česko Slovensko má talent a v dalších letech si jej na tour vybrala i zpěvačka Lucie Bílá, se letos jako 1. Čech v historii dostal do soutěže Amerika má talent. Na zahájení festivalu připravuje zajímavé překvapení.
Festival humoru pak pokračuje celý týden a vyvrcholí 1. června v amfiteátru OC Plaza, kdy tento den bude plný humoru a zábavy – od vystoupení Zdeňka Izera, The Tap Tap, přes představení Můžem i s mužem, až po DJ Show Leoše Mareše. Součástí dne bude i doprovodný program a představení pro děti, loutkové divadlo Evy Hruškové a Jana Přeučila, až třeba po kartářku a řadu atrakcí.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.
Program u mostu se pro tento týden ruší. Venkovní část akce chceme přesunout na pokud možno co nejbližší termín.