čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
z filmu El Inca
© zdroj: LA PELÍCULA



Festival LA PELÍCULA chystá španělské filmové hody

PRAHA, OSTRAVA, HR. KRÁlOVÉ, BRNO: Žánrově pestrou ochutnávku aktuální filmové produkce Španělska, Mexika, Venezuely či Panamy nabídne festival již od úterý 13. února v pražském kině Světozor. Do neděle 18. února představí divákům bez mála dvě desítky filmů. Poté se festival od 20. do 22. února přesune do ostravského Minikina a od 26. do 28. února si španělské filmy budou moci vychutnat diváci v Bio Central v Hradci Králové. Na závěr, od 2. do 4. března, bude španělština znít v brněnském kině Scala.

od 13.02.2018 do 04.03.2018
Autor článku: 
Lucie Čunderliková

Slavnostní zahájení v úterý 13. února bude patřit snímku Pozdě na hněv (Tarde para la ira). Tento napínavý thriller o pomstě od režiséra Raúla Arévala se zařadil mezi španělské filmové události roku 2017. Z 11 nominací na španělské výroční filmové ceny Goya 2017 si odnesl 4 sošky včetně té za nejlepší film. Celou řadu cen i nominací z domácích i zahraničních festivalů si odnesl snímek El Inca. Strhující příběh o venezuelském boxerském šampionovi, který nikdy neprohrál jediný zápas, pouze ten, který vedl sám se sebou. Pozornosti by neměl uniknout ani horor Veronika (Verónica) režiséra Paca Plazy, který se podílel i na dnes již kultovní hororové sérii Rec, či film Selfíčko (Selfie) těžící z nejlepší španělské tradice politické komedie. Program představí i jednu z nejvýraznějších osobností španělské kinematografie – Carlose Sauru. Bude uveden nový jedinečný dokument s přiléhavým názvem Saurovi (Saura(s)).

Dramaturgie připravila také speciální výběrovou retrospektivní sekci, jež vzdává hold španělské herečce a zpěvačce Aně Belén.

Podrobnější informace naleznete v přiložené tiskové zprávě. Kompletní program je k dispozici na www.lapelicula.cz.

Pořadatelé festivalu: Velvyslanectví Španělska v Praze, Institut Cervantes, kino Světozor

Partneři: SEAT, OHL Central Europe, a. s.

Za podpory: Europa Cinemas, Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. m. Prahy, Magistrátu města Brna

Mediální partneři: Radio 1, Radio Wave, Protisedi.cz

Kontakt:

Lucie Čunderliková

Smart Communication s.r.o. - marketing, media, promotion 
M: +420 733 538 889

E: cunderlikova@s-m-art.com
 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024