<p>ČESKÝ KRUMLOV: Po úspěšné revitalizaci domku i přilehlých malebných teras se veřejnosti otevřel Zahradní ateliér Egona Schieleho, který nabízí prohlídku interiérů spjatých s tvorbou slavného malíře i posezení u kávy na přilehlé terase.</p> <p>Území, které bylo ještě před patnácti lety zcela opomíjené, nachází své nové využití. Vznikl tak nový procházkový okruh plný krásných míst a nevšedních detailů, v příjemné klidové zóně plné kvetoucí zeleně a opravených památek. Návštěvník zde nalezne dostatečný prostor k oddychu i poznání dalších významných atraktivit města (městský park, Museum Fotoateliér Seidel, Synagoga, Růžová zahrada).</p> <p>Přijďte si odpočinout a nasát atmosféru zahradního domku na terasách, kde v roce 1911 žil a tvořil dnes světoznámý malíř Egon Schiele.</p> <p>Držitelé „krumlovské karty“ (Český Krumlov Card) mají v roce 2015 vstup zdarma.</p> <p>Krátkou videoreportáž o otevření jižního meandru a atelieru veřejnosti najdete v magazínu CKTV 5/červen ZDE
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.