ZÁJEZD - ČESKÁ SKALICE: Po 75 letech se koncem června zpět do kapličky vrátil zvon. Kaplička, která v roce 2015-2016 prošla celkovou rekonstrukcí za tři čtvrtě milionu korun, se tak dočkala zvonu, který k ní neodmyslitelně patřil od roku 1922. Na začátku druhé světové války byl však zrekvírován a roztaven pro výrobu armádní děl.
Sbor dobrovolných hasičů Zájezd, který dostal kapličku do své správy, se proto rozhodl, že vrátí kapličce její srdce a uspořádal veřejnou sbírku na chybějící zvon. SDH Zájezd vybral mezi svými členy a obyvateli obce ve veřejné sbírce 13 777 korun a zbývající částku do potřebných třiceti tisíc korun doplatilo Město Česká Skalice. Zvon byl odlit ve zvonařství Šeda v Kostelci nad Orlicí.
Na novém zvonu je vyobrazen znak města, znak místního sboru dobrovolných hasičů a nápis, který upřesňuje, kdo se o znovuzrození zvonu zasloužil – „Zájezdští občané, hasiči Zájezd, Město Česká Skalice.“
Místní hasiči se budou snažit zvon využívat například i při nedělním poledním zvonění. Občané místní části České Skalice Zájezd tak mají po letech opravený středobod své obce a plánují se zde i více setkávat.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.