<p>PRAHA: Ministerstvo kultury České republiky si vás dovoluje pozvat na Dny otevřených dveří, které se konají při příležitosti svátku Sv. Václava, Dnu české státnosti, v sobotu a v neděli, 27. a 28. září 2014 od 10 do 17 hodin.</p> <p>Raně barokní Nostický palác v Praze na Malé Straně lze považovat za nejkrásnější sídlo ministerstva kultury na světě. Je kulturní památkou chráněnou zákonem. Návštěvníci budou moci obdivovat nádherné reprezentační sály, sloužící v současnosti k přijímání návštěv, vedení porad a dalším oficiálním příležitostem, překvapením bude pracovna ministra kultury svým neobvyklým umístěním a architektonickým řešením.</p> <p>Budete moci nahlédnout do vzácné barokní palácové knihovny s původními regály, utajenými vchody a s ozdobným zábradlím v patře. Dalším šperkem je proslavená Nostická sbírka výtvarných děl – obrazů, grafik, plastik – tvořící dnes jeden z pilířů sbírek Národní galerie. Soubor obrazů vystavený v Nostickém paláci připomíná existenci obrazárny v jejím původním prostředí.</p> <p>Zdroj a celá tisková zpráva zde
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.