BROUMOV: Finalista prestižní soutěže o titul Evropské hlavní město kultury – Broumov 2028 – vyhlašuje velkou kreativní výzvu „Moje přání pro místo, kde žiju…“. Výzva je určena dětským kolektivům z Královéhradeckého kraje a polských okresů Wałbrzych a Kłodzko.
Do česko-polské výzvy se mohou přihlašovat předškolní, školní, zájmové i volnočasové kolektivy. Cílem výzvy je podpořit kreativitu dětí a také jejich schopnost pracovat a tvořit v týmu. Soutěž je rozdělena do 4 kategorií dle věku a z každé kategorie vybere odborná porota jeden vítězný kolektiv z Polska a jeden z Česka, které vyhrají zajímavé ceny. Vítězná díla budou vystavena ve webové galerii i na sociálních sítích a v průběhu června představena na výstavě s pomocí brýlí pro virtuální realitu, která zavítá do Broumova, okresních měst Královéhradeckého kraje a do Polska. Výzva se koná pod záštitou hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Červíčka.
„Do výzvy hledáme kolektivy dětí a mladých lidí, ať už třídy nebo například skautské oddíly, které společně přihlásí umělecké dílo. Může to být kresba, koláž, video, plastika, socha, animace, komiks... Fantazii se meze nekladou. Vítězné týmy ze stejné kategorie se mohou kromě interaktivní výstavy těšit také na společné setkání v Broumově a s ním spojenou dobrodružnou prohlídku místního kláštera a města a výtvarné workshopy, které pro ně připraví tým Dětské galerie Lapidárium. Vylosované kolektivy, které nebudou přímo z Broumova, získají i příspěvek na dopravu v hodnotě až 5000 Kč,“ popisuje kreativní výzvu Pavla Jenková z týmu Broumova 2028.
Uzávěrka příjmu uměleckých děl je 15. května 2023. Do výzvy je možné se registrovat na WEBU, kde jsou zveřejněny bližší informace.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.