VŠESTARY: Areál Archeoparku pravěku ve Všestarech je unikátní komplexně fungující archeopark, který svým návštěvníkům nabízí výjimečnou expozici pravěku s názornými ukázkami dobových staveb, řemesel, zvyků a obyčejů. Archeopark je určen pro všechny, kteří si chtějí vyzkoušet pravěk „na vlastní kůži“.
Vnitřní expozice sestává ze tří částí, které představují podzemí - život - duchovní svět prehistorických lidí. Toto dělení navíc reprezentuje i metody archeologické práce: výzkum památek ukrytých pod zemí – rekonstrukce objektů na povrchu – pohled letecké archeologie. Součástí expozice jsou i osm metrů dlouhý model pravěké krajiny, rekonstrukce archeologických vykopávek, jeskyně s pozůstatky zvířat a lidí, výstavní a projekční sál.
Do Archeoparku se můžete vydat po archeocyklotrase v délce 12 km, která spojuje Hradec Králové se Všestary a vede po místních archeologicky význačných lokalitách.
Více ZDE
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.