HAVLÍČKŮV BROD: Podzimní knižní veletrh v Havlíčkově Brodě představuje tradiční přehlídku současné české knižní produkce. Je určen odborné i široké čtenářské veřejnosti a doprovázen bohatým programem. Letošní 29. Motto veletrhu zní Zločiny a tresty a je poctou velké literatuře, otevírá téma vin a odpouštění v novější i dávné historii i v mezilidských vztazích a odkazuje na detektivky a kriminální příběhy, které zaujímají čím dál větší část knižní produkce.
Podzimní knižní veletrh se uskuteční ve dnech 11. a 12. října 2019.
V doprovodném programu veletrhu opět budou mít své místo přednášky, autorská čtení, autogramiády, soutěže.
Stejně jako v předchozích letech bude udělena také Cena města Havlíčkův Brod za nejkrásnější knihu veletrhu; do této kategorie jsou zahrnuty jak knihy beletristické, tak populárně-naučné a naučné (fiction i non-fiction); Cena Tiskáren Havlíčkův Brod, a. s., za nejkrásnější dětskou knihu; a Cena čtenářů Krajské knihovny Vysočiny a posluchačů Českého rozhlasu Vysočina.
Ceny za nejkrásnější knihy 29. Podzimního knižního veletrhu budou vyhlášeny na slavnostním večeru v první den veletrhu, a tedy v pátek 11. října 2019 ve 20.00 hod. v sále Staré radnice v Havlíčkově Brodě.
Podrobnější informace: www.hejkal.cz/veletrh/
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz