TĚŠÍNSKO: Muzeum Těšínska u příležitosti 70 let od svého založení zpřístupní ve své pobočce, Technickém muzeu Petřvald, výstavu Návrat ztraceného lesku. Zahájení výstavy proběhne ve čtvrtek 8. března v 10.00 h.
„V uplynulých letech prošla odborným restaurováním řada cenných předmětů ze sbírek Muzea Těšínska. Například dřevořezbě Panny Marie z Petřvaldu byla navrácena její pozdně gotická podoba z přelomu 15. a 16. století. Ztracený lesk získala rovněž barokní socha Neposkvrněného početí Panny Marie, dále bohatě členěný barokní, respektive rokokový oltářní rám s vyobrazením 14 svatých pomocníků, jenž byl navíc po desetiletích opět doplněn o původní hlavní obraz Panny Marie Loretánské, či nábytek z původního mobiliáře zámku v Ropici,“ uvádí autor výstavy PhDr. David Pindur, Ph.D., historik Muzea Těšínska.
Expozice je věnována jedné z hlavních činností a poslání této instituce – intenzivní ochraně a uchovávání sbírkových předmětů a návštěvníkům tak umožní nahlédnout do tajů náročné práce restaurátorů a konzervátorů.
Výstavu potrvá do 29. června 2018.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.