ČESKÝ TĚŠÍN: přijměte pozvání na akci Vivat Josef Božek!, která se uskuteční již tuto sobotu 18. června v Historické budově Muzea Těšínska při příležitosti 240. výročí narození tohoto významného konstruktéra a vynálezce, rodáka z Těšínska, který sestrojil první parovůz v českých zemích. Vstupte do doby před více než 200 lety, do času empíru – zažijte den plný páry, dobového tance, šarmantních dam, elegantních fyzilírů c. k. pěšího pluku a mnoho dalšího. Můžete se těšit na funkční repliku Božkova parovozu, parostrojní kabinet a mechanické hry, ukázky výstroje nebo výzbroje vojáků z dob napoleonských válek. Celý program na https://www.muzeumct.cz/vivat-josef-bozek. V limitované edici byla vydána turistická známka věnovaná Josefu Božkovi, k zakoupení rovněž v Historické budově.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.