úterý
30. dubna 2024
svátek slaví Blahoslav
© Banner



V Praze se na začátku září sejdou špičky z oblasti kulturního managementu

PRAHA: Osobnosti kulturního managementu, jako Michael Kaiser, Brett Egan, Leoš Válka, David Mareček, Marek Vrabec a řada dalších včetně ekonoma Tomáše Sedláčka, se podělí o své zkušenosti na mezinárodní konferenci Cultural Leadership Summit - Vedení úspěšných kulturních projektů ve 21. století, která se uskuteční v Sukově síni pražského Rudolfina ve dnech 3. – 6. září 2016. 

Společně odpoví na otázky, které jsou zásadní pro dobře fungující organizaci: Proč je důležité strategické umělecké plánování? Jaké jsou trendy, které ovlivňují budoucnost kultury v 21. století? Co je to programový a institucionální marketing? Jaké jsou základní mechanismy efektivního fundraisingu? Jak si udržet publikum i rodinu příznivců? Konference se bude věnovat i proměnám medií či technologií, které mohou být výzvou i negativním dopadem na návštěvnost.

Cultural Leadership Summit připravila Akademie klasické hudby, o.p.s., pořadatel festivalu Dvořákova Praha, ve spolupráci s mecenášem Karlem Komárkem, americkým DeVos Institute of Arts Management at the University of Maryland, Velvyslanectvím USA v Praze a za finanční podpory Ministerstva kultury ČR. Detailní program a více informací jsou k dispozici na www.dvorakovapraha.cz/vzdelavani/o-projektu/.

 

Hlavní hvězdou konference je Michael M. Kaiser, mezinárodně respektovaný expert v oblasti moderního kulturního managementu, který je předsedou DeVos Institute a vedle úspěšného vedení Kennedyho centra stál za ekonomickou i uměleckou revitalizací řady prestižních institucí (Royal Opera House v Londýně, American Ballet Theatre, Alvin Ailey American Dance Theater nebo Kansas City Ballet). Z jeho pohledu jsou základními stavebními kameny úspěšného podniku: Tvorba a prezentace transformativního umění, průbojný marketing programu i samotné instituce, rozvoj „rodiny“ stoupenců (donátorů, dobrovolníků, návštěvníků) a dosažení výnosů, jejichž výše postačí ke vzniku velkého umění a k oslovení nových členů „rodiny“ v následujícím roce. „Když se tento „cyklus“ opakuje rok co rok, všechny zúčastněné strany cítí, že jsou součástí úspěšného podniku. Tento koncepční rámec tvoří základní linii našeho školení, jehož středobodem je naprostá oddanost dlouhodobému plánování, které dává vzniknout báječnému umění, jež přitahuje čím dál větší počet diváků,” vysvětluje Michael M. Kaiser návod na dobře fungující organizaci, který lze jistě aplikovat i v jiných oborech. Kaiser, kterému bude patřit první den konference, si do diskuse přizval významné osobnosti české nejen umělecké scény, jako jsou ekonom Tomáš Sedláček, ředitel Centra současného umění DOX Leoš Válka, ředitel České filharmonie David Mareček, ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab a ředitel Signal Festivalu Martin Pošta.

Dalším významným přednášejícím je prezident DeVos Institutu Brett Egan, který se zaměří na tzv. programový a institucionální marketing. „Chce-li organizace produkovat odvážnější a smysluplnější umění, musí být připravená na tvrdé soupeření o pozornost a přízeň diváků,” vysvětluje Egan. Zatímco programový marketing se zaměřuje na získávání a udržení publika, institucionální marketing zviditelňuje práci organizace. Druhý den konference bude patřit prezentaci nástrojů nutných k tvorbě programového a institucionálního marketingu, jenž oslovuje publikum a šíří povědomí o organizaci jakožto o živé stálici komunity, která spojuje lidi a ovlivňuje atmosféru daného místa.  Následující den představí Brett Egan přístup DeVos Institute ke strategickému plánování, jehož struktura zahrnuje podrobnou revizi poslání organizace, analýzu prostředí, interní analýzu, strategii rozvoje založenou na těchto analýzách, podrobný plán realizace a finanční plán. V dnešním bouřlivém světě může odvážné plánování zásadním způsobem přispět k lepšímu fungování i vyhlídkám organizace. 

 

Více v přiložené TZ

Mohlo by vás také zajímat...

PRAHA: 30. dubna bude Karlovo náměstí patřit jazzu i dalším hudebním žánrům. Pod taktovkou festivalu Mladí ladí jazz proběhne na největším náměstí v Praze velkolepá oslava Mezinárodního dne jazzu. Na zdarma přístupném Open airu vystoupí berlínští Jazzanova, belgická free jazzová formace Don Kapot nebo německá fusion kapela Searching for Home. Festivalovým highlightem bude vystoupení legendární skupiny Prago Union s frontmanem Katem doplněné o dechovou sekci v podobě čtveřice Krotitelé Dechů.

Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Hudba, Soutěže a festivaly
Co se děje
29.04.2024

PRAHA-ZAHRANIČÍ: Výstava Group Therapy je dialogem a konfrontací uměleckých děl z rostoucích sbírek Galerie hlavního města Prahy a Deutsche Telekom. Ve více než osmdesáti dílech od čtyřiceti šesti současných umělců reflektuje aktuální společenská témata, jako jsou ohrožení demokracie, vzestup autoritářských režimů, nesnášenlivost vůči menšinám, cizincům a lidem s odlišnými názory, apatie a lhostejnost vůči klimatické krizi, terorismus a války. Název výstavy je odvozen od vystaveného díla výtvarnice Evy Koťátkové. Vedle ní v expozici vystavují také další české umělkyně a umělci Lenka Glisníková, Daniel Balabán, bosenská umělkyně Šejla Kamerić, chorvatský multimediální tvůrce Igor Grubić nebo ukrajinská malířka Lesia Khomenko. Výstavu Group Therapy lze v Domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí navštívit od 26. dubna do 11. srpna 2024.

Hl. m. Praha
Co se děje
26.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024