ČR: Přinášíme odkaz na Sborník z konference Dobrovolnictví v kultuře a umění, která proběhla ve dnech 13. – 14. října 2021 online na platformě Zoom při příležitosti desátého výročí Evropského roku dobrovolnictví 2011. Cílem konference bylo nejen znovu oživit a propagovat téma dobrovolnictví v kultuře a umění, ale také představit jeho výhody těm, kteří se jím doposud nezabývali a prezentovat, jak se dobrovolnictví daří v jednotlivých regionech. Inspirujte se příklady dobré praxe a mnohým dalším.
https://konference.nipos.cz/2021-dobrovolnictvi-v-kulture/data/sbornik-z-konference.pdf
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.
OSTRAVA: Ateliér výroby ostravského Divadla loutek absolvoval v létě mezinárodní pracovní stáž v Japonsku. V loutkovém divadle Ashiri-za ve městě Sapporo se účastníci během intenzivního týdenního workshopu učili výrobu tradičních japonských loutek joruri.