ZLÍN: Po čtvrté v historii se budova zlínského klenotu na Den boje za svobodu a demokracii rozzáří do národních barev, a to symbolicky přesně v 17:11. V okamžiku rozsvícení se současně rozezní ikonická píseň Modlitba pro Martu, která je symbolem sametové revoluce. Baťův Památník se tímto gestem připojuje k celorepublikové iniciativě organizované Festivalem svobody.
Architektonický skvost Zlína tyčící se jako koruna Gahurova prospektu bude nasvícen do svátečního hávu až do 22:00. V případě nepříznivého počasí se může délka svícení zkrátit. Nejen fotografům se tak naskytne výjimečná příležitost zachytit tuto kulturní památku v netypické podobě. Nenechejte si ujít velkolepou podívanou připravenou ve spolupráci se zlínským výtvarníkem Jsf Abb!
Na státní svátek 17. listopadu můžete využít i komentovaných prohlídek Památníku, které začínají vždy v celou hodinu, a to v čase od 10:00 do 15:00 (včetně).
Online vstupenka nebo rezervace na prohlídky: Komentovaná prohlídka
Je založena FB událost: Památník Tomáše Bati v barvách trikolóry
Více na www.pamatnikbata.eu.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.