sobota
4. května 2024
svátek slaví Květoslav
Ilustrační snímek
© Ilona Machová



Divá bába vyzývá: posílejte pohledy za hranice okresů

ČR: Okresy jsou stále uzavřené. Ať už máte jejich hranici od domu pouhých pár metrů, kilometrů nebo je váš rádius větší, stále můžete udělat radost někomu, s kým se právě nemůžete vidět. Iniciátorka projektu #pohledzahranici vyzývá všechny, aby potěšili své blízké klasickou cestou – posláním pohlednice. Jednoduché a milé.

Autor článku: 
Ilona Machová

„My za hranice okresu nemůžeme, ale nic nám nebrání, abychom napsali přátelům pohled nebo dopis. Možná to zní trochu staromilsky, ale co... Poslat pozdrav můžete přátelům, rodině, ale povzbudí třeba i zdravotníky, pracovníky domovů důchodců nebo ústavů sociální péče. Vyjádřit podporu můžete třeba i oblíbenému divadlu, kinu nebo kavárně,“ vysvětluje iniciátorka projektu Divá bába.

Pohled můžete koupit na poště, vyfotit a vytisknout, poslat přes některou online aplikaci nebo vyrobit, fantazii se meze nekladou – a pozdrav ze "zahraničí" jistě potěší a možná i pobaví. A právě teď je možná to nejvhodnější období – blíží se totiž Velikonoce, s nimiž byla tradice posílání pohledů spjata. Přání požehnaných jarních svátků a pohledy k sobě prostě patří.

„Aktuálně jsem rozeslala kolem desítky pohlednic – některé šly jen kousek za hranice okresu, jiné ale putovaly i do zahraničí, kde mám několik přátel. Někteří z nich jsou už více než rok odříznuti od svých blízkých v ČR a jsou odkázáni na online hovory. Vím, že pohlednice osobní setkání nevynahradí, ale je to přeci jen taková malá možnost jakéhosi fyzického kontaktu s domovem,“ vysvětluje Divá bába.

A pohled mohou poslat i lidé v karanténě. Na internetu je mnoho možností, jak poslat vytištěnou pohlednici, a přitom neodejít z domu. Výhodou elektronických pohlednic je právě to, že nemusíte ani shánět známky, ani poštovní schránku, a navíc se mohou zapojit i ti, kteří jsou zrovna bez možnosti vycházení.

„Komu pohled pošlete, nechám na vás, ale budu ráda, když budete fotky svých pohledů sdílet na Facebooku, stránce události nebo na Instagramu s #pohledzahranici,“ vyzývá Divá bába.

Podrobnosti o projektu najdete na FB pod názvem Posílání pohledů mimo okres #pohledzahranici

Odkaz na událost: http://bit.ly/pohledzahranici

Výzva zatím trvá do 11. dubna 2021.

 

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-ZAHRANIČÍ: Krátký animovaný film "Plevel" byl vybrán do oficiálního programu La Cinef na Festivalu v Cannes. Tato absolventská práce, kterou režírovala Pola Kazak a produkovaly MAUR film a Filmová akademie Miroslava Ondříčka v Písku, slibuje divákům silný vizuálně podmanivý příběh.

Celá ČR, zahraničí
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
02.05.2024

POLICE NAD METUJÍ: Mladý a dynamický symfonický orchestr Police Symphony Orchestra ve svém čtrnáctém roce existence sestoupí na okamžik z hudebních pódií na filmová plátna. Dokumentární film s názvem Velký finále mapuje tři roky života mladých lidí amatérského orchestru, jejich radosti i strasti, úspěchy i vyčerpání, ale hlavně odhodlání jít si za svými sny. Ty si nadále plní také v roce 2024, během kterého se postaví na stage festivalu Rock for People nebo pódium českého hudebního chrámu, pražského Rudolfina. Události pod taktovkou nadšenců z Police nad Metují slibují zážitky, dojetí, skvělou hudbu a energii.

Královéhradecký kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Hudba, Soutěže a festivaly
Co se děje
29.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024