neděle
28. dubna 2024
svátek slaví Vlastislav
© Logo akce



Den architektury nabídne bohatý program v 62 městech po celé ČR

ČR: Prozkoumat zapomenuté stavby, poznat své nejbližší okolí z jiné perspektivy, objevit architektonické skvosty od středověku přes 19. století, funkcionalismus, brutalismus až po současnost, nebo se podívat do interiérů i míst, která jsou běžně veřejnosti nepřístupná, umožní bohatý program letošního Dne architektury. Festival tradičně první říjnový víkend 1. – 2. 10. u příležitosti oslav světového Dne architektury připravil organizované procházky po dvaašedesáti městech těm, kterým není lhostejné místo, kde žijí či pracují.

Autor článku: 
luk

Do letošního Dne architektury se zapojuje více než  200 architektů a odborníků, kteří v roli průvodců přichystali na 150 akcí v Čechách i na Moravě - komentované prohlídky, cyklovyjížďky, workshopy pro rodiny s dětmi, besedy, happeningy i videoprojekce proběhnou pro veřejnost opět zdarma.

 

Den architektury bude doprovázet až do středy 5. října přehlídka Film a architektura v pražském kině Světozor, na jehož dramaturgii se podílí a osobně některé filmy uvede i známý propagátor architektury Adam Gebrian.

Závěr oslav Mezinárodního dne architektury vyvrcholí 6. října přednáškou renomované architektky Liesbeth van der Pol, která vede ateliér Dok Architecten a působila jako nizozemská královská architektka. Festival pořádá spolek Kruh v úzké spolupráci s místními experty a iniciativami.

Zdroj a podrobné informace k programu jsou k dispozici nawww.denarchitektury.cz.

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024