<p>PRAHA: V pondělí 17. 9. 2012 proběhl ve Dvořákově síni pražského Rudolfina závěrečný koncert 21. ročníku mezinárodního hudebního festivalu MLADÁ PRAHA, jehož cílem je podporovat mladé a talentované interprety.</p> <p>V podání mladých sólistů z Francie (Johannes Grosso – hoboj), České Republiky (Walter Hofbauer – trubka)a Japonska (Asagi Nakata – klavír) byly pod vedením dirigenta Kleantha Russoa z Itálie zahrány skladby od Fioacchina Rossiniho (Tancredi – předehra), Wolfganga Amadea Mozarta (Koncert pro hoboj a orchestr C dur, Josepha Haydna (Koncert pro trubku a orchestr Es dur) a Edwarda Griega (Koncert pro klavír a orchestr a moll). Talent mladých umělců odměnili diváci dlouhým potleskem.<br />
Podpora mladých umělců je jedním z poslání Nadačního fondu Maximiliana, Francescy a Dominiky Kolowrat-Krakovských KOLOWRÁTEK, proto KOLOWRÁTEK festival zařadil mezi své pravidelné aktivity.<br />
Záštitu nad festivalem převzal 1. místopředseda Senátu Parlamentu České Republiky pan Přemysl Sobotka.</p>
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.