neděle
5. května 2024
svátek slaví Klaudie, Květnové povstání českého lidu 1945



Nablýskaná krása zašlých časů

OSTRAVA: V rámci letošního 9. ročníku prestižní mezinárodní soutěže historických vozidel Moravia bude bojovat o titul zhruba padesát posádek z celé Evropy.

 

Dne 5. září vyrazí v rámci již 9. ročníku soutěže Moravia, zapsané do mezinárodního kalendáře světové asociace FIVA v exkluzivní kategorii A, na moravské cesty zhruba 50 naprosto originálních historických vozidel, které postupně projedou Moravskoslezským a částečně i Olomouckým krajem.

Unikátní automobily, které v průběhu týdne ujedou zhruba 600 km, budou moci lidé spatřit nejen ve velkých městech jako je Ostrava nebo Olomouc, ale například i v Karviné, Frýdku-Místku, Novém Jičíně, Studénce, Krnově, Kravařích, Hradci nad Moravicí a v dalších obcích. Soutěž, která proběhne ve dnech 5. – 11. září 2009 je jedinou takto významnou akcí historických vozidel v celé Evropě, a tak zde nebudou chybět ani zástupci z Francie, Španělska, Německa, Rakouska, Švýcarska, Polska nebo Slovenska.

K vidění budou automobily evropské i americké provenience vyrobené v letech 1912 až 1965, a to lidové, sportovní i reprezentační. „Doslova klenoty mezi účastníky budou například otevřený faeton Peugeot 137 z roku 1918 francouzského majitele pana Lessuera a racer Hudson 37 z roku 1912 pana Barbiera, také Francouze. Diváci uvidí v rámci tohoto unikátního závodu i fantastické Bugatti T 49 z roku 1931, které bude řídit Ing. Pavlů či legendární Lagonda V 12 z roku 1928 pana Duchoně, oba účastníci jsou ze Slovenska," popisuje největší unikáty Ing. Jiří Lukeš, prezident Veteran Car Clubu Ostrava. A konkurovat jim určitě budou i posádky z České republiky s automobily Škoda Popular Monte Carlo z roku 1937 pana Touše, populární Citroën TA z roku 1938 pana Kubizňáka z Hradce Králové či vždy obdivovaná Tatra 87 z roku 1947 pana Maralíka z Krmelína.

Rallye Moravia 2009, kterou pořádá Veteran Car Club Ostrava ve spolupráci s Olomouckým krajem a mnoha městy Moravskoslezského kraje a samozřejmě sponzory, proběhne za běžného provozu formou turistické jízdy. „Posádky budou muset ukázat nejen své řidičské znalosti a zručnost, ale čekají je i testy z historie motorismu," vysvětluje Ing. Jiří Lukeš a dodává, že na organizační úroveň soutěže a soulad s Kodexem FIVA bude přísně dozírat její delegovaný steward.

Unikátní historický závod slavnostně odstartuej v neděli 6. září před Hotelem Imperiál v Ostravě a do cíle na historické Horní náměstí v Olomouci by závodníci měli dorazit ve čtvrtek 10. září.

„Pro diváky bude zajímavý jistě i start 2. etapy závodu, který proběhne v úterý 7. září v 9.00 hod. u ostravské radnice,“ pokračuje Ing. Lukeš a dodává „Celý projekt jsme se snažili pojmout formou aktivní propagace cestovního ruchu v turisticky atraktivních regionech. Pro soutěžní posádky jsme připravili i bohatý doprovodný program spojený s návštěvami architektonických a technických památek (zámky Hradec nad Moravicí, Úsov, Bouzov, Kunín, důl Jan Michal, muzeum kolejových vozidel ve Studénce), tematických exkurzí (palírna v Prostějově) a po celou dobu budou mít také možnost ochutnávat nejrůznější regionální tradiční česká jídla.“

Mohlo by vás také zajímat...