neděle
5. května 2024
svátek slaví Klaudie, Květnové povstání českého lidu 1945



Morava sází na chutě a zážitky

Hejtman Martin TesaříkMorava se letos pokusí přilákat turisty důrazem na tradiční kuchyni, folklór a tradice. Moravské kraje znovu spojily své síly a připravily nový propagační materiál zaměřený tentokrát více na gastronomii. Hejtman Olomouckého kraje Martin Tesařík jej ve čtvrtek 15. ledna slavnostně pokřtil na veletrhu cestovního ruchu Regiontour v Brně.

Společně s ním materiál prezentoval také hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek, Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas a Zlínského kraje Stanislav Mišák.

„Morava je důležitou značkou, kterou chceme dále rozvíjet. Proto je dobře, že podobný materiál vznikl. Když oslovíme turisty společně, můžeme jim toho nabídnout více,“ uvedl hejtman Olomouckého kraje Martin Tesařík (na fotografii).

Materiál nazvaný Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků tvoří informační brožura a mapa. Autoři materiálu vsadili na fakt, že Morava je známá především svým folklórem a tradicemi, s nimiž je spjatá osvědčená moravská a slezská kuchyně a vyhlášená pohostinnost. Právě kulinářské speciality považují obyvatelé Moravy společně s kroji, zvyky a obyčeji za důležitou součást kulturních tradic.

Brožura nemá produkty jen popisovat, ale sloužit jako praktická pomůcka pro plánování pobytu v Jihomoravském, Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji. Obsahuje totiž návrh konkrétních tras, na nichž se turisté mohou seznámit s tradicemi a ochutnat některé regionální produkty. Zájemci díky tomu mají možnost vybrat si konkrétní program spojený s ochutnávkou piva, sýrů, koláčů či pečiva. Pro návštěvníky jsou připraveny například trasy Za vínem na pohádkový jih Moravy, Za vůní ušatého perníku, Hostinské minipivovary – jiný pivní zážitek a Mistrovské pekařské tradice, valašské šenky a výroba piva.

Novinkou letošního společného materiálu moravských krajů jsou konkrétní recepty na přípravu kulinářských specialit. Recepty byly vybrány tak, aby bylo možné využít běžně dostupné suroviny, což usnadní práci například cizincům. Mapa přiložená k brožuře čtenáře seznamuje s jednotlivými etnografickými regiony Moravy a Slezska a přibližuje zvyky i tradice tamních obyvatel. Turisté v ní rovněž naleznou informace o vybraných akcích a návrhy výletů za folklórem.

Kraje vydaly celkem 30 tisíc výtisků nového propagačního materiálu. O náklady ve výši přes 900 tisíc korun se podělily rovným dílem. Materiál byl připraven ve třech verzích, které obsahují vždy po dvou jazykových mutacích (čeština a polština, angličtina a ruština, němčina a italština). Po Regiontouru je budou nabízet na dalších tuzemských i zahraničních veletrzích cestovního ruchu a prostřednictvím agentury CzechTourism také na jejích zahraničních zastoupeních. Nový propagační materiál Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků je součástí stejnojmenného projektu.

Do něj dále patří rozšíření společných webových stránek www.moraviasilesia.cz, výroba gastronomicky zaměřeného filmu pro polskou televizi a společná prezentace materiálu na Regintouru.

Mohlo by vás také zajímat...