pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto



Místní kultura vyrostla na obecních časopisech

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>ČR: Tak trochu pátrám ve své paměti a v historii, ovšem nikoli dávné. Inspirovala mě k tomu soutěž, o které se zmiňujeme v prostoru Zpráva týdne, a sice Soutěž zpravodajů Rychnovska 2011, což je klání všech, kteří tvoří obecní periodika a vylepšují je po stránce grafické i obsahové.</p> <p>Místní kultura vznikla v roce roku 1991, a vyvinula se od tištěného bulletinu rozmnožovaného na cyklostylu a na nekvalitním papíře v časopis internetový. V současnosti máme řadu dopisovatelů a na náš mail chodí tolik tiskových zpráv z kultury, že je často nestíháme zveřejnit. Ale v začátcích nám byla každá informace drahá, a získávali jsme je právě z obecních zpravodajů.<br />
A těch jsme naopak měli dost, protože tehdejší šéfredaktor a zakladatel časopisu Místní kultura Zdeněk Jírový nabízel Místní kulturu výměnou za jednotlivá čísla obecních periodik. Prohlíželi jsme je poctivě a hledali jsme pro sebe, ale i pro naše čtenáře inspiraci. Z většiny se dalo vysledovat, co zásadního se v místní kultuře děje. A dalo se také srovnáním jednotlivých periodik zjistit, která obec kulturně vzkvétá, a která zůstává u pořádání plesů. Věděli jsem, co se děje s kulturními domy, jak podporují kulturu obecní zastupitelstva, o grantových systémech a financování kultury, či o zřizování a vzniku kulturních subjektů.<br />
Prostě (obecní) zpravodaje zrcadlí dění v místní kultuře a Místní kultura na nich byla při svém vzniku, ale i dlouho potom, závislá.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024