<p>ČR: Tak trochu pátrám ve své paměti a v historii, ovšem nikoli dávné. Inspirovala mě k tomu soutěž, o které se zmiňujeme v prostoru Zpráva týdne, a sice Soutěž zpravodajů Rychnovska 2011, což je klání všech, kteří tvoří obecní periodika a vylepšují je po stránce grafické i obsahové.</p> <p>Místní kultura vznikla v roce roku 1991, a vyvinula se od tištěného bulletinu rozmnožovaného na cyklostylu a na nekvalitním papíře v časopis internetový. V současnosti máme řadu dopisovatelů a na náš mail chodí tolik tiskových zpráv z kultury, že je často nestíháme zveřejnit. Ale v začátcích nám byla každá informace drahá, a získávali jsme je právě z obecních zpravodajů.<br />
A těch jsme naopak měli dost, protože tehdejší šéfredaktor a zakladatel časopisu Místní kultura Zdeněk Jírový nabízel Místní kulturu výměnou za jednotlivá čísla obecních periodik. Prohlíželi jsme je poctivě a hledali jsme pro sebe, ale i pro naše čtenáře inspiraci. Z většiny se dalo vysledovat, co zásadního se v místní kultuře děje. A dalo se také srovnáním jednotlivých periodik zjistit, která obec kulturně vzkvétá, a která zůstává u pořádání plesů. Věděli jsem, co se děje s kulturními domy, jak podporují kulturu obecní zastupitelstva, o grantových systémech a financování kultury, či o zřizování a vzniku kulturních subjektů.<br />
Prostě (obecní) zpravodaje zrcadlí dění v místní kultuře a Místní kultura na nich byla při svém vzniku, ale i dlouho potom, závislá.</p>
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.