<p>Letos v září proběhla informační kampaň Pomozte svému divadlu. Její iniciátoři se snažili upozornit na podfinancování regionálních divadel a na nepoměr státních dotací do kulturních subjektů pražských a regionálních. Cca měsíc poté to vypadá, že se nic neděje, informační tok ustal, není jasné, jak se naložilo s peticí, jestli na ni někdo kompetentní reagoval a co tedy čeká regionální divadla v příštím roce.</p> <p>Přitom v říjnu proběhly volby a předvolební čas byl velmi vhodný k tomu, aby informační kampaň ještě zesílila. Volil se samosprávný management ve všech krajích, kromě hlavního města, a právě kraje by měly v této problematice hrát první housle a přijít s návrhem na řešení. Představitelé krajů, nejlépe kulturní komise Asociace krajů, by se měla zabývat modelem financování kulturních subjektů z různých zdrojů, aby tíha neležela jen na městech, kde se tyto subjekty vyskytují.<br />
Poté by se Asociace mohla ujmout role vyjednavače se státem ve snaze docílit jeho větší finanční účasti a masivnější podpory regionální kultury.<br />
To se ale stane jedině tehdy, budou-li krajští zastupitelé vnímat financování regionální kultury jako problematické. Neumím si představit nikoho, kdo by měl být více znepokojen, než právě oni, pokud je v tomto směru něco v nepořádku. Obávám se ale, že ani voliči před volbami nedali najevo, že by v oblasti kultury měli nějaký problém.<br />
Snažila jsem se předvolební boj v krajích sledovat a myslím, že kultura se stala (resp. opět zůstala) okrajovým tématem.</p>
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.