čtvrtek
2. května 2024
svátek slaví Zikmund
© www.protext.cz.



Český startup chce nahradit obrazy z IKEA originálním uměním od studentů

ČR: Češi lační po uměleckých dílech. Kvůli vysoké ceně originálů však často skončí s tuctovými kopiemi, které lze koupit na každém rohu. Startup Kumšt.art se rozhodl situaci změnit a propojuje nadané studující umělce se zájemci o jejich díla. Všechna díla jsou dostupná prostřednictvím propracované online platformy www.Kumst.art

Autor článku: 
luk

V rámci první vernisáže startupu bylo možné vidět vybrané kousky na festivalu Design Piknik.

Trh s uměním je pro širokou veřejnost nepřehledný a díla bývají drahá. Mladí umělci naproti tomu tvoří skvělá díla, která se málokdy dostanou na veřejnost. Mezi tím lidé hledají unikátní obrazy, které by si doma pověsili na zeď. „V Kumšt.art jsme oba světy propojili a umožnili umělcům během několika kliknutí vystavit díla do online galerie. Mohou se tak živit tím, co je nejvíce baví,“ zmiňuje Michael Horký, v jehož hlavě nápad na Kumšt.art vznikl. Každé dílo na Kumšt.art je unikát a jakmile jej někdo jednou koupí, znovu se v prodeji neobjeví.

Na platformě pracoval čtyřčlenný tým startupu od počátku letošního roku a nyní začal aktivně kontaktovat studenty uměleckých škol, kteří se mohou bezplatně registrovat. Platforma se díky tomu každý den plní kvalitními díly, která si mohou zájemci pořídit za rozumnou cenu.
Kumšt chce nadále budovat silnou komunitu umělců a rozšiřovat funkce platformy.

O Kumšt.art Projekt vznikl na startupové akci Startup Weekend 2017 v Praze, zastřešenou společností Google a startupovými inkubátory. Během jediného víkendu musel tým složený z programátorů, marketérů a grafiků vytvořit unikátní platformu a přesvědčit odbornou porotu a investory, že má jeho nápad na studentskou platformu šanci na úspěch. Povedlo se a v srpnu tohoto roku došlo k finálnímu spuštění unikátní platformy nabízející originální umělecká díla za dostupné ceny.

Kontakt:
Michael Horký
info@kumst.art +420 736 175 182

 

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-ZAHRANIČÍ: Krátký animovaný film "Plevel" byl vybrán do oficiálního programu La Cinef na Festivalu v Cannes. Tato absolventská práce, kterou režírovala Pola Kazak a produkovaly MAUR film a Filmová akademie Miroslava Ondříčka v Písku, slibuje divákům silný vizuálně podmanivý příběh.

Celá ČR, zahraničí
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
02.05.2024

POLICE NAD METUJÍ: Mladý a dynamický symfonický orchestr Police Symphony Orchestra ve svém čtrnáctém roce existence sestoupí na okamžik z hudebních pódií na filmová plátna. Dokumentární film s názvem Velký finále mapuje tři roky života mladých lidí amatérského orchestru, jejich radosti i strasti, úspěchy i vyčerpání, ale hlavně odhodlání jít si za svými sny. Ty si nadále plní také v roce 2024, během kterého se postaví na stage festivalu Rock for People nebo pódium českého hudebního chrámu, pražského Rudolfina. Události pod taktovkou nadšenců z Police nad Metují slibují zážitky, dojetí, skvělou hudbu a energii.

Královéhradecký kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Hudba, Soutěže a festivaly
Co se děje
29.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024