<p>ČR: Český rozhlas vyhlašuje k výročí devadesáti let svého založení soutěž původních rozhlasových her. Soutěž je koncipovaná jako kreativní autorská soutěž o původní autorskou, dosud nepublikovanou rozhlasovou hru určenou k rozhlasovému nastudování.</p> <p>Účastníkům soutěže nejsou kladena žádná omezení ani tematická, ani žánrová, akcentuje se však požadavek, aby přihlášené texty nabízely výrazné, originální, imaginativní a pro rozhlasovou realizaci inspirativní vidění světa, aby dávaly příležitost k bohaté zvukové kompozici a odvážnému využití nejmodernějších rozhlasových technologií. Významným kritériem hodnocení je schopnost reflektovat závažná témata současnosti i moderní historie naší země.</p> <p> Do soutěže jsou pořadatelem vloženy následující peněžní ceny rozdělené dle pořadí umístění soutěžních příspěvků:<br />
1. cena pro vítěze soutěže prvního v pořadí – 90 tis. Kč;<br />
2. cena pro vítěze soutěže druhého v pořadí – 60 tis. Kč;<br />
3. cena pro vítěze soutěže třetího v pořadí – 40 tis. Kč .</p> <p> Termín uzávěrky je 18. únor 2013.</p> <p> Pravidla autorské soutěže o původní rozhlasovou hru
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.