MLADÁ BOLESLAV: To pravé místo je TADY. Ten pravý čas je TEĎ. Není na co čekat. Život je to, co žijeme právě teď. V mladoboleslavském Městském paláci Templ se otevře umělecký dialog sklářské výtvarnice Anny Polanské a Tomáše Plesla nazvaný Tady a teď II. Představí tvorbu mimořádné sklářské výtvarnice a nejnovější malířská plátna bytostného malíře. Oba dva patří do širšího regionu, pracují a tvoří v prostoru Železnobrodska.
Výstava nazvaná Tady a teď II. pracuje s tématem bytí v přítomnosti, vědomého ukotvení současného okamžiku nezatíženého minulostí ani obav z budoucnosti. Hlubší filozofický rozměr práce je nedílnou součástí tvorby obou autorů, kteří jsou rovněž životními partnery.
Vernisáž se koná 4. září v 17. 30 hodin.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.